۰

هند نفت ارزان‌ روسیه را بلعید

میز نفت - میانگین قیمت نفت روسیه که به هند صادر شد، در ژوئن، ارزان‌ترین قیمت از زمان آغاز حمله نظامی مسکو به اوکراین در بیش از یک سال گذشته بود.
روسیه و هند | میز نفت
روسیه و هند | میز نفت
به گزارش میز نفت ، جدیدترین آمار وزارت بازرگانی و صنعت هند نشان داد قیمت هر بشکه نفت وارداتی از روسیه شامل هزینه حمل، به ۶۸ دلار و ۱۷ سنت رسید که کمتر از ۷۰ دلار و ۱۷ سنت در ماه مه و ۱۰۰ دلار و ۴۸ سنت در ژوئن سال گذشته بود. هرچند این قیمت، همچنان بالاتر از سقف قیمت ۶۰ دلار در هر بشکه است که کشورهای غربی برای نفت روسیه تعیین کرده‌اند اما این سقف قیمت شامل هزینه‌های حمل نمی‌شود.

هند به همراه چین از زمان آغاز جنگ در اوکراین، به یکی از بزرگترین مشتریان نفت ارزان‌تر روسیه تبدیل شده است. داده‌های شرکت کپلر نشان می‌دهد واردات هند طی دو ماه گذشته کاهش پیدا کرده است و انتظار می‌رود در ماه اوت که روسیه به تعهدات خود در گروه اوپک پلاس برای محدودیت عرضه عمل می‌کند، کاهش بیشتری هم پیدا کند. با این حال، این شرکت تحلیلی، انتظار دارد صادرات به هند از اکتبر بهبود پیدا کند.

هند معمولا نفت روسیه را بر مبنای تحویل در محل، دریافت می‌کند که شامل هزینه حمل، بیمه و موارد متفرقه دیگر است. بر این اساس، فروشنده همه مسائل لجستیکی و ریسک‌های مرتبط با حمل نفت خام را صرفنظر از این که صادرات آن تحت سقف قیمت است یا خیر را برعهده می‌گیرد.

طبق آمار دولتی، قیمت واردات نفت هند از عراق در ژوئن، ۶۰ دلار و ۱۰ سنت در هر بشکه و عربستان سعودی ۸۱ دلار و ۷۸ سنت در هر بشکه بود. هند برای تامین ۸۸ درصد از نیازهای نفتی خود، به واردات متکی است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، هاردیپ سینگ پوری، وزیر نفت هند، روز جمعه به خبرنگاران در دهلی‌نو گفت: تخفیف نفت روسیه کاهش پیدا کرده است اما در این باره توضیحی نداد. قیمت جهانی نفت طی هفته‌های اخیر در پی تعهد عربستان سعودی و روسیه برای تداوم محدودیت داوطلبانه عرضه، صعود کرده است.



منبع : ایسنا 
دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۲۷
کد مطلب: 35812
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *