۰

صف کامیون‌ها برای سوخت‌گیری | عکس

میز نفت - کمبود گازوییل دردرسرساز شده و بسیاری از کامیون ها برای سوخت گیری دچار مشکل شده اند.
صف کامیون ها برای سوخت گیری در چابهار | میز نفت
صف کامیون ها برای سوخت گیری در چابهار | میز نفت
به گزارش میز نفت، عضو اتاق بازرگانی ایران و جمهوری آذربایجان با بیان کندی جریان تجارت در مرزهای ایران با جمهوری آذربایجان گفت: پس از پایان جنگ قره باغ بازسازی مناطق جنگ زده از پتانسیل خوبی برای صادرات برخوردار بود اما متاسفانه ایران این بازار را به رقبا باخت و سهم بسیار کمی از آن دارد.

بهروز پورسلیمان، عضو اتاق بازرگانی ایران و جمهوری آذربایجان و نایب رئیس اتاق بازرگانی اردبیل از برقراری ثبات در جریان تجارت ایران و آذربایجان خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 70 میلیون دلار کالا از ایران به این کشور صادر شده و امیدواریم این رقم تا پایان سال به 100 میلیون دلار افزایش پیدا کند.

وی افزود: روابط تجاری ایران و جمهوری ایران تاکنون هیچ گاه دچار وقفه نبوده و حتی در زمان شیوع کرونا هم روابط تجاری مختل نشد.  

پورسلیمان ادامه داد: وقوع جنگ بین روسیه و اوکراین تردد ماشین های ترانزیتی را که از بنادر جنوبی به ایران می آیند تا به واسطه ایران کالاهای خود را به کشورهای شمالی صادر کنند بیشتر شده و این امر به تراکم ماشین های باری در گمرکات آستارا و بیله سوار انجامیده است.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا با وجود ادامه دار شدن مشکل تراکم ماشین ها در شهرهای مرزی راه حلی برای آن پیدا نمی شود، گفت: مشکلاتی سبب ایجاد این صف ها شده که قابل بیان در رسانه ها نیست. اما اگر تمایل دو طرف ایران و آذربایجان برای تداوم و رشد تجارت باشد حتما امکان غلبه بر مشکلات وجود دارد، به هر حال مسئولان استانی هر دو استان اردبیل و گیلان هر آنچه که توانستند را برای حل مشکلات طولانی بودن صف ها انجام داده اند اما تاکنون تغییری حاصل نشده است.

نایب رئیس اتاق بازرگانی اردبیل اظهار کرد: طرف آذربایجانی می گوید در یک روز بیش تر از 150 کامیون را نمی تواند از گمرک بیله سوار عبور دهد و همچنین مجهز نبودن گمرک ایران را به سیستم ایکس -ری دلیل کندی انتقال کالا و طولانی شدن صف ها اعلام می کند.
سه شنبه ۸ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۰۴:۳۸
کد مطلب: 34429
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *