۰
دروغ خجسته مهر دربارره فاز 11

زمستان سخت،ثمره شوآف خجسته مهر

میز نفت - اطلاعات جدید از عملیات جابجایی سکوی سوم فاز 12 نشان می‌دهد شناور اوشینیک از هفدهم آبان ماه در منطقه عملیاتی فاز 11 مستقر بود تا سکوی C فاز 12 را جابه‌جا کند.
محسن خجسته مهر | میز نفت
محسن خجسته مهر | میز نفت
به گزارش میز نفت، عملیات لیفت، سوم آذرماه شروع می‌شود که در جابه‌جا کردن سکو از پایه‌ها به روی عرشه شناور ابوذر 110 سیم‌های جرثقیل دچار پارگی شده و به اوشنیک و سکو و شناور ابوذر خساراتی وارد می‌شود.

وضعیت این عملیات به حدی حاد بود که می‌توانست منجر به غرق شدن سکو و شناور شود. این افتضاح فنی یک شرکت اگر در یک فضا باز رسانه‌ای بود و خبرنگاران فرصت دسترسی آزاد به اطلاعات را داشتند، سؤالات عجیبی می‌توانست دامن بزند که با تأخیر چندهفته‌ای مسئله در افکار عمومی باز شد.

اما جالب است که محسن خجسته مهر مدیرعامل شرکت ملی نفت، خجسته مهر که در جریان این فاجعه قرارگرفته بود بازهم از موضع قبلی خود کوتاه نیامد و از به تولید رسیدن فاز 11 پارس جنوبی در زمستان امسال گفت.

او در تاریخ سیزدهم آذر در مراسم تودیع و معارفه رئیس حراست شرکت ملی نفت می‌گوید: «هفته گذشته یک تجربه ارزشمند در کشورمان رقم خورد و یکی از عظیم‌ترین سکوهای گازی پارس جنوبی با دقت حداکثری جابه‌جا شد. این سکوی چهار هزار تنی به‌زودی در موقعیت B11 نصب می‌شود.»

خجسته مهر در شرایطی به‌راحتی دروغ گفت که بهتر از هر کس دیگری می‌دانست این عملیات شکست‌خورده و اوشنیک از رده خارج شده است. حال سؤال اینجاست که چگونه همه در عسلویه می‌دانستند همه‌چیز بربادرفته اما مدیرعامل شرکت ملی نفت، کاملاً همه‌چیز را وارونه جلوه می‌دهد.
 
همه این اتفاقات، به دلیل عدم شفافیت شرکت ملی نفت در اطلاع‌رسانی است؛ همان شرکتی که برای کوچک‌ترین و بی‌ارزش‌ترین خبر مربوط به پارس جنوبی، خبرنگاران را مجبور به انتشار اخبار می‌کند ولی در این خصوص، نه‌تنها اطلاع‌رسانی دقیقی نشد بلکه خبر به‌صورت دروغ راهی رسانه‌ها شد.

اینکه شرکت ملی نفت و مدیرعامل آن، به‌راحتی واقعیت را کتمان کرده و دروغ به رسانه‌ها می‌گویند، تنها یک معنی دارد. اینکه رسانه‌ها و افکار عمومی را می‌توان به‌راحتی فریب داد تا مبادا کسی پی به سوء مدیریت آن‌ها ببرد.

شوآف و تلقین کارآمدی، نه‌تنها موجب شده دروغ تبدیل به سکه رایج این روزهای شرکت ملی نفت شود، بلکه هیچ مسئولی هم در این شرکت، حاضر به پاسخگویی در برابر یک فاجعه نفتی نشده است.
دوشنبه ۵ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۳۵
کد مطلب: 34633
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *