۰

مرگ مشکوک یک مدیر نفتی+عکس

میز نفت - مارینا یانکینا تنها یکی منتقدان جنگ و از مدیران نفت و گاز روسیه است که از آغاز جنگ روسیه به طور ناگهانی و مرموز جان باخته است.برخی منابع غیرسمی در روسیه نوشتند، مارینا یانکینا، افسر ارشد اطلاعات ارتش روسیه از پنجره خانه‌اش در یک ساختمان ۱۶ طبقه در سن پترزبورگ خودکشی کرد.
مدیر نفتی | میز نفت
مدیر نفتی | میز نفت
به گزارش میز نفت ، وی چند روز پیش در نشستی به پوتین پیشنهاد داده‌بود: «بهتر است گزینه آتش‌بس را هم روی میز نگه داریم»

یک مقام نظامی روسیه از مرگ مارینا یانکینا، مدیر مالی منطقه نظامی غرب روسیه، پس از سقوط از محل خود در سن پترزبورگ، در منطقه کالینینسکی شهر، قبل از ساعت هشت صبح چهارشنبه خبر داد.

این دومین حادثه در نوع خود است، زیرا اعلام شد که معاون سابق اداره مبارزه با افراط گرایی وزارت کشور روسیه، سرلشکر پلیس ولادیمیر ماکاروف، در ۱۲ فوریه در یک خانه روستایی درگذشت.
 

گفتنی است پوتین تقریباً یک سال پیش در آغاز عملیات نظامی در اوکراین دستورات سختگیرانه‌ای را برای پرداخت کلیه حقوق مالی به نیروهای روسی که در حال جنگ علیه اوکراینی هستند صادر کرد. برخی روزنامه‌نگاران اظهار داشتند که خودکشی مارینا به علت اختلاف نظر او با پوتین بوده است. برخی دیگر نیز ادعا کردند از یانکینا پرونده فساد مالی و ارتباط با اوکراین کشف شده بود.

کامیل گیلاکتی، سیاستمدار و چهره رسانه‌ای لهستانی می‌گوید که فشار شدیدی در روسیه بر هر مقامی که حتی تا حدی از انجام وظایف خود در جنگ کوتاهی می‌کند، وجود دارد.

مارینا یانکینا تنها یکی منتقدان جنگ و از مدیران نفت و گاز روسیه است که از آغاز جنگ روسیه به طور ناگهانی و مرموز جان باخته است.

منبع : اعتماد آنلاین
 
سه شنبه ۲ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۴۲
کد مطلب: 35003
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *