۰

بیرول: اروپا به فکر زمستان بعدی باشد

میز نفت - رئیس آژانس بین‌المللی انرژی در مصاحبه با فایننشال تایمز هشدار داد که اتحادیه اروپا باید تلاش‌های خود را برای تأمین انرژی در فصل سرمای بعدی بدون واردات از روسیه افزایش دهد.
فاتح بیرول | میز نفت
فاتح بیرول | میز نفت
به گزارش میز نفت ، فاتح بیرول، رئیس آژانس بین‌المللی انرژی در مصاحبه با فایننشال تایمز هشدار داد که اتحادیه اروپا باید تلاش‌های خود را برای تأمین انرژی در فصل سرمای بعدی بدون واردات از روسیه افزایش دهد.

به گفته بیرول، اتحادیه اروپا "کوه‌ها را جابجا کرده" و به لطف تلاش‌ها برای تأمین منابع جایگزین و آب و هوای معتدل که اجازه داد ذخایر گاز به اندازه کافی پر بمانند، توانسته است تا حد زیادی از یک بحران انرژی کامل اجتناب کند. با این حال، هنوز این خطر وجود دارد که اعضای این بلوک برای زمستان آینده آماده نباشند.

وی گفت: روسیه کارت انرژی (خود) را بازی کرد و برنده نشد... اما خیلی قوی است که بگوییم اروپا در نبرد انرژی پیروز شده است... اعتماد به نفس بیش از حد برای زمستان آینده خطرناک است و زمان ادامه و افزایش تلاش ها برای سال 2023 فرا رسیده است.

رئیس آژانس بین‌المللی انرژی از مقامات اتحادیه اروپا خواست تا روی حفظ انرژی و انرژی های تجدیدپذیر تمرکز کنند.

بیرول گفت: برخی از دستاوردهای حاصل شده در زمینه انرژی پاک و کاهش درآمدهای روسیه خوب است اما راه حل دائمی نیست.

وی افزود: آب و هوای معتدل به کمک ما آمد. زمان زیادی به دست آوردیم که بسیار حیاتی است، اما کارهای بیشتری برای انجام دادن وجود دارد.

این مقام همچنین درباره دو عامل که خطرات عمده ای برای امنیت انرژی اروپا ایجاد می کند، هشدار داد. اولاً، روسیه ممکن است عرضه باقیمانده را کاهش دهد، یعنی حدود 20 درصد از سطح سال 2021، که در حال حاضر از طریق یک خط لوله ترانزیتی در اوکراین و از طریق ترکیه به اتحادیه اروپا می رود.

ثانیاً، بازگشایی اقتصاد چین پس از کووید-19 ممکن است رقابت برای تأمین گاز طبیعی مایع (LNG) را که اروپا در سال گذشته به آن تکیه کرده است، تشدید کند.

بر اساس این گزارش، هر دو وضعیت احتمالی پر کردن مجدد انبارها را برای فصل گرمایش بعدی به طور فزاینده ای دشوار می‌کند، که می تواند منجر به کمبود شود، به خصوص اگر زمستان آینده سردتر از زمستان فعلی باشد.

اتحادیه اروپا پیش از جنگ اوکراین که تقریباً یک سال پیش آغاز شد، برای تقریباً نیمی از منابع انرژی خود به روسیه متکی بود.


منبع : تسنیم
 
شنبه ۶ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۳۳
کد مطلب: 35037
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *