۰
۱

ادعای بی نیازی عراق از گاز ایران

میز نفت - سایت خبری انرژی اینتلیجنس ادعا کرده با به نتیجه رسیدن چند پروژه‌ گازی عراق، این کشور از سال 2026 از واردات گاز ایران بی نیاز می شود.
ایران و عراق | میز نفت
ایران و عراق | میز نفت
به گزارش میز نفت ، اخیرا ادعا شده که با به نتیجه رسیدن پروژه‌های گازی عراق، این کشور از سال 2026 به بعد از واردات گاز از ایران بی نیاز می‌شود.

پس از روسیه عراق بیشترین میزان گاز فلر شده را در جهان دارد و سالانه 4 میلیارد دلار از ایران گاز وارد می‌کند.

حملات راکتی در کنار بحران شیوع ویروس کرونا در عراق و بحران سیاسی در این کشور باعث شده تا تکمیل 3 پروژه گازی این کشور با تأخیر مواجه شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس، دولت عراق قرار است تا چند روز دیگر برای توسعه چند پروژه گازی با شرکت توتال انرژیز فرانسه قرارداد چند میلیارد دلاری امضا کند که بخشی از این قرارداد مربوط به جمع آوری گاز فلر در چند میدان نفتی عراق است.



منبع : فارس 
 
چهارشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۰۲
کد مطلب: 35412
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


ناشناس
Iran, Islamic Republic of
آمریکا از این که عراق از ایران گاز و برق می خرد عصبانیه و به عراق فشار وارد می کنه که در زمینه گاز و برق خودکفا بشه به کشورهای اروپایی هم گفته که در زمینه گاز و برق به عراق کمک بکنن عراق در حال حاضر روزانه 30 میلیون متر مکعب گاز های همراه نفت را جمع آوری می کنه و روزانه 50 میلیون هم فلرسوزی داره که باید تا سال 2030 این گاز ها به چرخه مصرف اضافه بشن علاوه بر این تا سال 2030 برداشت از میادین گازی عراق باید روزانه به 30 میلیون متر مکعب در روز برسه و در نهایت تا این سال عراق باید روزانه 110 میلیون متر مکعب گاز تولید بکنه از طرف دیگه باید بازده نیروگاه های حرارتی افزایش پیدا بکنه و نیروگاه های جدید هم با بازده بالا ساخته بشه تا با مصرف گاز کمتر برق بیشتر تولید بشه و تا سال 2030 باید 12 گیگاوات نیروگاه خورشیدی نصب بشه. افزایش تولید گاز، افزایش راندمان نیروگاه های حرارتی، ایجاد نیروگاه های تجدیدپذیر خورشیدی باعث خودکفایی عراق در گاز و برق خواهد شد اگه این برنامه ها دقیق عملیاتی بشه عراق تو فصل پاییز و زمستان با اضافه گاز مواجه خواهد شد و حتی ممکنه که به صادر کننده فصلی گاز تبدیل بشه مثلا این گاز رو به ترکیه صادر بکنه عراق 8 تریلیون متر مکعب گاز داره و با سرمایه گذاری می تونه در زمینه انرژی خودکفا بشه و بازار گاز عراق آینده مطمئنی نداره اما بازار گاز ترکیه تشنه گازه و بازار مطمئن تری نسبت به عراقه پول گاز صادراتی به عراق مسدوده اما پول گاز صادراتی به ترکیه نقد میشه میاد.