۰

مسیر دور زدن تحریم‌ نفتی روسیه لو رفت

میز نفت - نیویورک تایمز با انتشار گزارشی از شکل جدیدی از دور زدن تحریم‌های نفتی توسط روسیه پرده برداشته است، اما نکته عجیب اینجا است که مسیر جدید دور زدن تحریم‌ها با اینستاگرام افشا شده است.
تفتکش | میز نفت
تفتکش | میز نفت
به گزارش میز نفت ، نیویورک تایمز با انتشار گزارشی از شکل جدیدی از دور زدن تحریم‌های نفتی توسط روسیه پرده برداشته است، گزارشی که به محض انتشار موجب توقف بیمه دو ابرنفتکشی شد که به روسیه در دور زدن تحریم‌ها کمک می‌کردند. اما نکته عجیب ماجرا اینجا است که مسیر جدید دور زدن تحریم‌ها با اینستاگرام افشا شده است.

ماجرا این است که نیویورک تایمز برای ماه‌ها مسیر حرکت چندین نفتکش را که به نظر می‌رسد در دور زدن تحریم‌ها دست دارند، از طریق سیگنال‌هایی که صادر می‌کردند زیر نظر می‌گیرد. آنها مشاهده می‌کنند که مسیر حرکت برخی از این نفتکش‌ها بسیار غیرعادی است و همین هم موجب می‌شود که تمرکز بیشتری رو آنها داشته باشند و در نهایت برای اولین بار کشف کنند که نفتکش‌هایی که نفت کشورهای تحریمی را منتقل می‌کنند، گاهی مسیر استقرار خود را جعل می‌کنند. به طوریکه در یک نمونه نفتکشی به نام فینیکس از منطقه‌ای در شرق ژاپن سیگنال می‌فرستاد، اما تحقیقات نشان می‌داد درست در همان زمان نفتکش در یکی از بنادر روسیه در حال بارگیری است. 

در این گزارش آمده است که جعل کردن محل نفتکش چندان کار ساده‌ای نیست و افشای آن برای اولین بار است که انجام شده. اما از آن جالب‌تر این است که خبرنگار نیویورک تایمز برای انجام تحقیقات خود از سوشال مدیا استفاده کرده است. آنها اکانت بسیاری از کارکنان نفتکش‌های مشکوک را در سوشال مدیا تحت نظر داشتند. دریانوردان که به دلیل ماه‌ها سفر دریایی حسابی خسته و کسل می‌شوند سعی می‌کردند با استفاده از سوشال مدیا، سفر خود را مستندسازی کنند و آب جهان خشکی به نوعی ارتباط بگیرند. 

اما آنها نمی‌دانستند که همزمان در حال افشای محل دقیق نفتکشی هستند که سوار بر آن در حال دور زدن تحریم‌ها هستند. 

 
 


منبع : فردای اقتصاد 
شنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۱۵
کد مطلب: 35538
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *