۰

تصمیم نفتی دولت بایدن

میز نفت - دولت بایدن در ادامه روند تدریجی پر کردن ذخایر اضطراری، اعلام کرد که شش میلیون بشکه دیگر نفت خریداری می‌کند.
ذخایر استراتژیک نفت | میز نفت
ذخایر استراتژیک نفت | میز نفت
به گزارش میز نفت ، این خرید که برای اکتبر و نوامبر برنامه‌ریزی شده است، در پی آزادسازی ۱۸۰ میلیون بشکه نفت از ذخایر نفت استراتژیک در پی حمله نظامی روسیه به اوکراین و همچنین فروش تصویب شده بخشی از ذخایر نفت توسط کنگره، انجام می‌شود. ذخایر نفت استراتژیک آمریکا در پی برداشت‌های مذکور، به پایین‌ترین حد خود در ۴۰ سال گذشته نزول کرد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، در مجموع، دولت آمریکا انتظار دارد در سال میلادی جاری، حدود ۱۲ میلیون بشکه نفت خریداری کند.

وزارت انرژی آمریکا اعلام کرد که ۳.۲ میلیون بشکه نفت برای تحویل در سپتامبر با قیمت حدود ۷۱ دلار و ۹۸ سنت در هر بشکه خریداری کرد که کمتر از میانگین قیمت ۹۵ دلار در هر بشکه است که نفت سال گذشته فروخته شده بود. وزارت انرژی آمریکا اعلام کرد بر اساس شرایط بازار، نفت بیشتری را برای ذخایر استراتژیک خریداری خواهد کرد.

ذخایر نفت استراتژیک آمریکا با ظرفیت نگهداری مجاز ۷۲۷ میلیون بشکه، بزرگترین ذخایر نفت استراتژیک جهان است. این ذخایر در غارهای نمکی زیرزمینی در خط ساحلی خلیج مکزیکو نگهداری می‌شوند. تصمیم برای آزادسازی نفت از ذخایر نفت استراتژیک تحت قانون سیاست و حفظ انرژی، تحت اختیارات رییس جمهور است و در شرایط اضطراری، نفت از این ذخایر برداشت می شود.

هدف از ایجاد این ذخایر، استفاده در شرایط اضطراری و در صورت قطع واردات نفت به آمریکاست. نکته جالب درباره واژه اضطراری این است که ذخایر نفت استراتژیک معمولا برای اهداف سیاسی مورد استفاده قرار گرفته اند و سیاستمداران از افزایش قیمتها بارها و بارها به عنوان بهانه ای برای برداشت از ذخایر نفت استراتژیک استفاده کرده اند.



منبع : ایسنا 
شنبه ۱۷ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۳۰
کد مطلب: 35663
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *