۰

واردات نفت چین از روسیه رکورد زد

میز نفت - با وجود ضعف آشکار اقتصاد چین، این کشور حجم بالایی نفت خام وارد می‌کند و میزان بالایی نفت روسیه را برای افزودن به ذخایر خود خریداری می‌کند.
چین و روسیه | میز نفت
چین و روسیه | میز نفت
به گزارش میز نفت ، واردات نفت این کشور از روسیه در طول نیمه اول سال ۲۰۲۳، به ۲.۱۳ میلیون بشکه در روز بالغ شد و کمک کرد روسیه از عربستان سعودی سبقت گرفته و به بزرگترین صادرکننده نفت به چین تبدیل شود. طبق محاسبات فایننشیال تایمز، واردات نفت چین از عربستان سعودی در فاصله ژانویه تا ژوئن، به ۱.۸۸ میلیون بشکه در روز رسید.

تنها در ماه ژوئن، چین رکورد واردات ماهانه نفت از روسیه را یک بار دیگر شکست. بر اساس آمار اداره کل گمرک چین، این کشور ماه میلادی گذشته به طور میانگین ۲.۵۶ میلیون بشکه در روز نفت از روسیه وارد کرد که در مقایسه با ژوئن سال ۲۰۲۲، رشد ۴۴ درصدی نشان می‌دهد. رکورد قبلی واردات ماهانه، در ماه مه به ثبت رسیده بود که چین ۲.۲۹ میلیون بشکه در روز نفت از روسیه وارد کرده بود. تخفیف نفت روسیه نسبت به قیمت پایه بازار جهانی در ژوئن کاهش پیدا کرد اما این امر، مانع از آن نشد که چین واردات نفت از روسیه را افزایش ندهد و رکورد واردات ماه مه را در ژوئن شکست.

واردات نفت چین از عربستان سعودی هم در ژوئن نسبت به ماه مه و ژوئن سال گذشته افزایش پیدا کرد اما میزان واردات که در ژوئن به ۱.۹۳ میلیون بشکه در روز رسید، با حجم واردات نفت از روسیه فاصله داشت.[دوربین بی‌سیم لامپی فقط 1.250.000 تومان! | تعقیب خودکار و ضبط صدا]دوربین بی‌سیم لامپی فقط 1.250.000 تومان! | تعقیب خودکار و ضبط 

تبلیغبر اساس گزارش اویل پرایس، مجموع واردات نفت چین هم افزایش پیدا کرد. واردات نفت به چین در ژوئن، به میزان ۴۵.۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش پیدا کرد زیرا پالایشگاه‌ها با وجود تقاضای داخلی ضعیف، به ذخیره‌سازی ادامه دادند. حجم کل واردات نفت به چین در ژوئن، به ۱۲.۶۷ میلیون بشکه در روز بالغ شد و رشد چشمگیری نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان داد که این کشور همچنان در قرنطینه‌های کووید ۱۹ به سر می‌برد.


منبع : کارگزین خبر 
شنبه ۳۱ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۰۳
کد مطلب: 35728
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *