۰

محکومیت 2 هزار میلیاردی یوسف داودی

میز نفت- یوسف داودی، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی و صاحب بخش عمده‌ای از سهام پتروشیمی مسجدسلیمان، به پرداخت 2 هزار میلیارد تومان محکوم شد.
 او در سال ۹۵ بخش عمده سهام پتروشیمی خود را به صندوق بازنشستگی کشوری می‌فروشد با شرط اینکه هیچ‌گونه بدهی به سهامدار جدید منتقل نشود ولی غافل از اینکه ۳۰۰ میلیون یوآن بابت فاینانس به طرف چینی بدهکار بوده که در صورت‌های مالی سال قبل افشا نکرده است!

سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی از نتیجه نهایی دعوی در مورد پرداخت 300 میلیون یوآن چین معادل 2 هزار میلیارد تومان بدهی زیرمجموعه غیر بورسی خریداری شده از سهامدار حقیقی خبر داد و با توقف نماد روبرو شد.

بر اساس این گزارش، "وصندوق" اعلام کرد: شرکت به موجب قرارداد فروش سهام 14 اردیبهشت سال 95 ، سهام شرکت پتروشیمی مسجد سلیمان را از یوسف داودی خریداری کرد. به استناد شرط مندرج در ماده 1-3 قرارداد، فروشنده متعهد شد دیون و بدهی‌های ثبت نشده یا پنهان پتروشیمی مسجدسلیمان در صورت های مالی سال منتهی به اسفند 94 و تراز آزمایشی مالی 31 فروردین سال 95 را شخصاً پرداخت کند.

با توجه به اینکه بدهی پتروشیمی مسجدسلیمان به میزان 300 میلیون یوآن چین در صورت های مالی سال منتهی به اسفند 94 به ثبت نرسیده بود این شرکت طبق شرط داوری مندرج در قرارداد، مبادرت به طرح دعوا با وکالت تبرعی (رایگان) محمد باقر علایی در هیأت داوری مبنی بر الزام فروشنده به پرداخت بدهی ثبت نشده پتروشیمی مسجدسلیمان کرد و بر اساس رأی داوری 17 مرداد هیأت داوران رأی به محکومیت یوسف داودی و پرداخت 300 میلیون یوآن چین به ارزش تقریبی 2 هزار میلیارد تومان بر اساس نرخ ارز آزاد در حق شرکت پتروشیمی مسجد سلیمان به درخواست  "وصندوق" را صادر کرد.

رای هیأت داوری 22 مرداد ابلاغ شد و به استناد ماده 488 قانون آئین دادرسی دادگاه ها هرگاه محکومُ علیه (یوسف داودی) تا بیست روز بعد از ابلاغ ، رای داوری را اجرا نکند، دادگاه طبق رای داور، برگ اجرایی صادر می کند و مستند به ماده 493 قانون، اعتراض به رای داور مانع اجرای آن نیست. محکومُ علیه ( یوسف داودی) می تواند به استناد مواد 489 و 490 از همان قانون ظرف مدت بیست روز بعد از ابلاغ رای داوران از دادگاهی که دعوا را ارجاع به داوری کرده حکم به بطلان رای داور را بخواهد.

محکومیت 2 هزار میلیاردی یوسف داودی - میز نفت
شنبه ۴ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۲۴
کد مطلب: 35919
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *