۰

و باز هم تهاتر نفت با ساخت مسکن

میز نفت - محمدرضا اسماعیلی، رییس صندوق ملی مسکن: طبق قانون و تصمیمات اخذ شده ٢٠ هزار میلیارد تومان برای سال ١۴٠١ از محل تهاتر نفت برای صندوق ملی مسکن در نظر گرفته شده که در حال انجام است.
به گزارش میز نفت، رییس صندوق ملی مسکن با اشاره به نقش صندوق در پیشرفت پروژه‌های مسکن سازی، گفت: از ابتدای شکل گیری صندوق و تخصیص منابع از این محل ١۵٠ هزار واحد مسکونی تکمیل شد و با راه‌اندازی صندوق سرعت اجرای پروژه نهضت ملی افزایش یافت. وی افزود: براساس تصمیمات گرفته شده قرار بر این است که ٢ میلیارد دلار اخذ شده از صندوق توسعه ملی باید به صندوق ملی مسکن واریز شود اما صندوق توسعه می‌خواهیم این موضوع را بهانه‌ای برای حل مسأله دیگر خود قرار ندهد و اولویت حل مسائل کشور را یکی از آن بحث مسکن را ملاک قرار دهند.

اسماعیلی درباره تامین مالی صندوق از محل تهاتر نفت گفت: طبق قانون و تصمیمات اخذ شده ٢٠ هزار میلیارد تومان برای سال ١۴٠١ از محل تهاتر نفت برای صندوق ملی مسکن در نظر گرفته شده که در حال انجام است.

رییس صندوق ملی مسکن در پاسخ به سوال دیگر درباره نحوه تامین مالی بر اساس تهاتر نفت و اینکه آیا از طریق حواله نفتی خواهد بود، اظهار داشت: وزارت نفت بر اساس مصوبه‌های گذشته در راستای تسهیل فروش نفت این امکان را دیده که حواله نفتی ارایه دهد تا بتوانند مشکل خود را حل کنند. به موازات منابع بودجه‌ای، می‌توان براساس اوراق با ساز و کار مشخص این حواله‌های نفتی در دنیا به فروش رساند.

منبع: ایلنا
دوشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۳۳
کد مطلب: 36135
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *