۰

چین به دنبال معافیت تحریمی

میز نفت -یک منبع آگاه از تلاش دو شرکت بزرگ نفتی چین برای دریافت معافیت از تحریم های آمریکا برای خرید گاز مایع روسیه خبر داد.
چین و روسیه | میز نفت
چین و روسیه | میز نفت
به گزارش میز نفت ، یک منبع آگاه از تلاش دو شرکت بزرگ نفتی چین برای دریافت معافیت از تحریم های آمریکا برای خرید گاز مایع روسیه خبر داد.

بر اساس این گزارش، دو شرکت بزرگ نفتی چین یعنی CNPC و CNOOC که هر کدام مالک ۱۰ درصد از سهام پروژه «گاز قطب شمال ۲» با مالکیت روسیه (شرکت نواتک) هستند، در تلاشند تا به منظور اخذ سهمیه گار خود از این پروژه و فروش آن، معافیت های تحریمی آمریکا علیه روسیه را دریافت نمایند.

به گفته این منبع آگاه، شرکت ملی نفت و گاز چین (CNPC) به منظور اخذ این معافیت، در تماس مستقیم و رایزنی با OFAC (اداره کنترل دارایی های خارجی ایالات متحده) بوده و در تلاش هستند تا با استناد به مالکیت خود از پروژه گاز قطب شمال، از تحریم های مشمول صادرات نفت و گاز روسیه مستثنی شوند. پیشتر، خبرگزاری بلومبرگ نیز گزارش هایی مبنی بر تلاش شرکت های چینی برای قرار گرفتن در فهرست مستثنیات تحریم های روسیه قرار گیرند.

لازم به ذکر است، ایالات متحده در ماه نوامبر، تحریم های جدید علیه روسیه روسیه وضع کرد که از جمله این تحریم های جدید می توان به پروژه گاز «قطب ۲» اشاره کرد که از منطقه سیبری روسیه عبور می کند.با اینحال، هنوز هیچ یک از طرف های آمریکایی و چینی این گزارش رویترز را تایید نکرده اند.


منبع : بازار 
دوشنبه ۴ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۱۴
کد مطلب: 36665
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *