۰

بایدن؛ تحت فشار بخاطر ایران

میز نفت - گابریل نورنها، مشاور امور ایران وزارت امور خارجه آمریکا در دوره ترامپ در توییتر نوشت: بایدن طی یک قرارداد مخفیانه با ایران، صادرات نفت این کشور را تسهیل کرده است.
جمهوری خواهان دولت بایدن را متهم کرده‌اند که به‌صورت تعمدی مسیرهای گریز ایران از تحریم‌های فراسرزمینی ایالات‌متحده را نادیده گرفته است. سناتور تد کروز، نماینده جمهوری‌خواه مخالف توافق هسته‌ای ایران، دولت بایدن را متهم کرده که از تلاش‌های سخت‌گیرانه دولت ترامپ برای جلوگیری از صادرات نفت ایران عقب‌نشینی كرده است.

یک گروه لابی نیز که از تداوم کمپین فشار حداکثری دولت ترامپ علیه ایران حمایت می‌کند، دولت بایدن را به اجرای گزینشی تحریم‌های نفتی متهم کرده و استراتژی پرزیدنت بایدن را با عنوان «احترام حداکثری» مورد تمسخر قرار داده است. شورای نویسندگان وال‌استریت ژورنال هم چندی پیش بایدن را متهم کرد که تحریم‌های نفتی مرتبط با ایران را اجرا نمی‌کند.

در واقع، این ایده که دولت بایدن عمداً به تهران اجازه فروش نفت را می‌دهد، حتی در میان کارشناسان باتجربه بازار انرژی طرفداران زیادی دارد.

خاویر بلاس از بلومبرگ در ژانویه اعلام كرد که بایدن کمپین فشار حداکثری را كنار گذاشته و او بر اساس نظریه توطئه درونی معتقد است که بایدن صادرات نفت ایران را نادیده می‌گیرد تا نرخ تورم سوخت را به‌ویژه در آستانه انتخابات ریاست جمهوری سال آینده مهار کند.
بایدن؛ تحت فشار بخاطر ایران - میز نفت
يکشنبه ۱۰ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۲۸
کد مطلب: 36729
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *