۰
۲

دستاورد سازی با زمین | عکس

میز فت - کلنگ پتروپالایشگاه شهید سلیمانی قرار بود 9 ماه پیش به زمین بخورد ولی نه شرکتی برای کلنگ زنی وجود داشت و نه زمینی؛ حالا مراسمی با عنوان «امضای قرارداد واگذاری زمین پتروپالایشگاه شهید سلیمانی» برگزار شد تا دستاورد بسازند و جشن بگیرند؛ برای نخستین بار است که تخصیص زمین به یک پروژه نفتی، دستاورد می‌شود!
به گزارش میز نفت، مراسم تخصیص زمین به پتروپالایشگاه شهید سلیمانی در شرایطی برگزار شد که جلیل سالاری، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش سال گذشته خبر از کلنگ زنی این پروژه تا چند روز پیش داده بود!

 جلیل سالاری صبح امروز (8 تیرماه) درجمع خبرنگاران از برگزاری دومین جلسه به منظور تاسیس پتروپالایشگاه شهیدسلیمانی خبر داد و بیان کرد: براساس جلسه صبح روز گذشته موارد و بندهای قانونی در ساخت این پتروپالایشگاه مصوب شد. بدین ترتیب در حدود 438 هکتار زمین در جوار پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس در بندرعباس به پتروپالایشگاه شهیدسلیمانی اختصاص داده شده است.

سالاری با اشاره به مشخص شدن سهامداران این پتروپالایشگاه بیان کرد: شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، شرکت گروه توسعه انرژی تدبیر، شرکت سرمایه گذاری اهداف، صندوق توسعه ملی سهامداران پتروپالایشگاه شهید سلیمانی را تشکیل می‌‍دهند.

وی با بیان اینکه سهم شرکت ملی پالایش و پخش در این پتروپالایشگاه 20 درصد خواهد بود، ادامه داد: بزودی و با حضور وزیر نفت کلنگ احداث پتروپالایشگاه 300 هزار بشکه ای شهید سلیمانی در بندر عباس به زمین خواهد خورد.

سالاری افزود: باتوجه به تکلیفی که در قانون 1401 مشخص شده است درخصوص بحث حمایت از توسعه صنایع پایین دستی و ایجاد پتروپالایشگاه قرار براین شد که وزارت نفت با استفاده از توان بخش خصوصی یک پالایشگاه با ظرفیت 300 بشکه احداث کند.

وی ادامه داد: در این راستا به منظور آغاز اقدامات اجرایی مطالعات امکان سنجی آغاز شد. باتوجه به میزان نفت خام که برای این پروژه در نظر گرفته شده بود ظرفیت پالایشگاه  نیز مشخص شد.

يکشنبه ۱۷ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۵۳
کد مطلب: 36783
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


م
Iran, Islamic Republic of
آزرمگین در شرف 67 سالگیه.چرا این ها میز خدمت رو رها نمی کنن؟!
م
Iran, Islamic Republic of
آدم های شبیه آزرمگین کی نموم میشن؟