۰

فقط در دولت سیزدهم می‌توان مشاهده کرد

میز نفت - از اتفاقاتی که فقط در دولت سیزدهم می توان مشاهده کرد، تقدیر رئیس جمهور از شرکت ملی گاز در اوج کسری گاز است؛ آن هم به دلیل اقامه نماز!
به گزارش میز نفت، این اتفاق در شرایطی رخ داده است که شرکت ملی گاز ایران در کسری شدید گازی قرار دارد و هیچ برنامه مدون و مشخصی برای آن ندارد.

البته بحران گازی از مدت ها قبل قابل پیش بینی بود. همین چند وقت پیش بود که گزارشی از وضعیت نگران کننده تولید و مصرف گاز در کشور در صحن علنی مجلس قرائت شد. آنگونه که در این گزارش آمده بود« کمبود گاز در سال‌های اخیر به خصوص در فصول سرد سال با افزایش تقاضای بخش خانگی برای گرمایش تشدید شده است؛ به نحوی که تنها در سال ۱۳۹۸ حدود ۱۲ میلیارد لیتر گازوئیل و نفت کوره با ارزش بیش از ۵ میلیارد دلار برای جبران کمبود گاز توسط نیروگاه ها سوزانده شده است. در سال جاری نیز علیرغم کاهش و بعضا قطع گاز بخش های مختلف صنعت و در مواقعی کاهش صادرات و مصرف مقادیر بیشتر نفت کوره در مقایسه با گذشته، اعمال خاموشی در صنایع و بخش های خانگی و تجاری محتمل است.»

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس ایران با اشاره به این آمار، تاکید کرده بود که «این آمار نشان می‌دهد در صورت بی‌توجهی و عدم برنامه‌ریزی و اقدام سریع، کشور با بحران جدی برای امنیت انرژی روبرو خواهد شد؛ به نحوی که واردات این حامل انرژی یا بازگشت به دهه ماقبل ۷۰ شمسی و خرید و توزیع وسایل گرمایشی نفتی و ذغالی بین مردم اجتناب ناپذیر خواهد بود.

توییت وحید حاجی پور - میز نفت
دوشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۴۳
کد مطلب: 36796
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *