۰

قیمت گاز در اروپا افزایش یافت

میز نفت -قیمت گاز طبیعی در اروپا پس از دو روز کاهش، تحت تاثیر حملات بیشتر به کشتی‌ها در دریای سرخ و افزایش ریسک اختلال در این مسیر مهم کشتیرانی، افزایش یافت.
قیمت گاز | میز نفت
قیمت گاز | میز نفت
به گزارش میز نفت ، قیمت پایه بازار گاز اروپا روز چهارشنبه حداکثر ۳.۱ درصد افزایش یافت.بازارهای گاز در اروپا معمولا به سیگنال‌های هشداردهنده واکنش نشان می‌دهند اما تنش‌ها در دریای سرخ، تاثیر مستقیمی بر عرضه گاز نداشته است. کشتی‌های حامل گاز طبیعی مایع (ال‌ان‌جی) از قطر، همچنان از کانال سوئز که کوتاه‌ترین مسیر به سمت اروپاست، عبور می‌کنند اما اکثر شرکت‌های کشتیرانی، مسیر طولانی‌تر دور آفریقا را برای سفر کشتی‌های خود ترجیح داده‌اند. این مسئله باعث گران‌تر شدن سفرها و تاخیر می‌شود. نفت هم از این وضعیت تاثیر پذیرفته و افزایش قیمت پیدا کرده است.

در این بین، پیش‌بینی‌های هواشناسی نشان می‌دهد دمای پایین‌تر از حد متوسط، در اروپا به مدت یک هفته دیگر ادامه خواهد داشت که باعث افزایش تقاضا برای گرمایش می‌شود.

بر اساس گزارش بلومبرگ، بهای گاز هلند برای تحویل در ماه آینده که قیمت پایه بازار گاز اروپاست، روز چهارشنبه در آمستردام، ۲.۲ درصد افزایش یافت و به ۳۱.۳۳ یورو به ازای هر مگاوات ساعت رسید.



منبع : ایسنا 
چهارشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۳۹
کد مطلب: 36825
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *