۰
۱
نگاهی به وعده ای که شکست خورد

تولید آزادگان جنوبی، نصف شد

میز نفت - در حالی که خجسته‌مهر در سال ۱۴۰۰ وعده داد بود تولید نفت آزادگان جنوبی تا پایان سال ۱۴۰۲ به ۳۲۰ هزار بشکه در روز می‌رسد، هم اکنون میزان تولید این میدان کمتر از ۱۶۰ هزار بشکه در روز است.
میدان نفتی آزادگان جنوبی | میز نفت
میدان نفتی آزادگان جنوبی | میز نفت
به گزارش میز نفت، محسن خجسته مهر مدیرعامل شرکت ملی نفت در تاریخ 6 دی 1400 گفته بود تولید از میدان آزادگان جنوبی تا ابتدای سال 1402 به 320 هزار بشکه می‌رسد.

وی در تشریح اینکه چگونه ممکن است چنین رقمی حاصل شود گفته است: تا پایان امسال 17حلقه چاه از چاه‌هایی که در این میدان تولیدی نبودند، تعمیر و تولیدی می‌شوند. اوایل سال 1402 توسعه کامل میدان انجام می‌شود و در مرحله اول 320 هزار بشکه تولید دارد.



اما در روزی که خجسته مهر چنین وعده ای داد آزادگان جنوبی چه میزان تولید داست؟ رضا دهقان معاون شرکت ملی نفت در این باره گفته بود:«ظرفیت فعلی تولید نفت در آزادگان جنوبی 140 هزار بشکه در روز است.»

اما نکته جالب اینجاست که مدیرعامل شرکت ملی نفت در تاریخ 2 دی 1402 ظرفیت تولید آزادگان جنوبی را تنها 120 هزار بشکه اعلام کرده است!

ارقامی که درباره آزادگان جنوبی از سوی مسئولان شرکت ملی نفت به شکل عجیبی با هم متناقض است اما بررسی های میز نفت نشان می دهد ظرفیت تولید این میدان حدود 160 هزار بشکه است.

این رقم بدان معناست که شرکت ملی نفت در تحقق وعده خود شکست بزرگی خورده است و به سال های آینده امیدوار است.

 
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۰۴:۴۴
کد مطلب: 37396
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


ابراهیم
Iran, Islamic Republic of
وقتی یک نفر بدون سابقه اجرایی وصرفا به خاطر همشهری بودن مخبر معاون اول انتخاب میشه ومتخصیص شرکت ملی نفت ایران را حذف کردن و با انتخاب های صرفا قومی صنعت نفت را از مسیر اصلی خود دور کرده اند.متاسفانه هیچ نهادی هم به رفتارهای معاون اول وهمشهری گریش ورود نمیکند