۰

نفت ونزوئلا به پتروچاینا رسید

میز نفت - پتروچاینا اخیرا محموله ای از نفت خام مری ونزوئلا را برای استفاده در یک پالایشگاه بزرگ جدید پس از کاهش تحریم های آمریکا علیه صادرات نفت کاراکاس خریداری کرده است.
نفت ونزوئلا | میز نفت
نفت ونزوئلا | میز نفت
به گزارش میز نفت، ر اساس داده‌ها و منابع ردیابی کشتی بلومبرگ، محموله نفت خام مری ونزوئلا روز شنبه برای غول انرژی دولتی چین وارد این کشور شده است. منابع تجاری به بلومبرگ گفتند نفت خام مری در حال حاضر با تخفیف حدود 10 دلار در هر بشکه به نفت برنت عرضه می شود.

پتروچاینا از نفت خام سنگین ونزوئلا در پالایشگاه تازه راه اندازی شده گوانگدونگ خود که شرکت نفت دولتی PDVSA ونزوئلا شریک سرمایه گذاری در آن بود، استفاده خواهد کرد.

انتظار می‌رفت که گرید مری نیمی از عرضه نفت خام این پالایشگاه باشد، اما پتروچاینا به دلیل مشکلات مالی شدید شرکت ونزوئلا، PDVSA را به عنوان شریک در سال 2019 کنار گذاشت.

از زمان راه اندازی این پالایشگاه در سال 2023، پتروچاینا نفت خام سنگین را از کانادا، اکوادور و کلمبیا خریداری کرده است تا جایگزین حجم مورد انتظار قبلی ونزوئلا شود.

کاهش تحریم‌های ایالات متحده اکنون به پتروچاینا این فرصت را می‌دهد تا نفت مری ونزوئلا را با تخفیفی حدود 10 دلار در هر بشکه نسبت به برنت خریداری کند.

مطالعه بیشتر: قرارداد ۴۶۰ میلیون یورویی برای بازسازی بزرگترین پالایشگاه ونزوئلا

با این حال، منابع آگاه به بلومبرگ گفتند، اگر ایالات متحده دوباره تحریم ها را علیه صادرات نفت ونزوئلا اعمال کند، بعید است که پتروچاینا به خرید نفت خام ونزوئلا ادامه دهد.

در پایان سال گذشته، ایالات متحده لغو موقت تحریم‌ها را از اکتبر 2023 تا آوریل 2024 اعلام کرد و اکنون امکان تولید، برداشت، فروش و صادرات نفت یا گاز ونزوئلا و ارائه کالاها و خدمات مرتبط امکان‌پذیر است. 

منابع تجاری در ماه دسامبر به رویترز گفتند، غول دولتی نفت و مواد شیمیایی چین، سینوچم، نیز محموله نفت خام ونزوئلا را خریداری کرده است، زیرا شرکت های دولتی چین به دنبال خرید نفت ارزان تر بدون ترس از تحریم های ثانویه هستند، اکنون که ایالات متحده محدودیت های ونزوئلا را کاهش داده است.
سه شنبه ۷ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۰۶:۴۰
کد مطلب: 37401
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *