۱

رونمایی از کمک میلیاردی وزارت نفت به خودروها

دبیر انجمن خودروسازان ایران از اتخاذ سیاست های ستاد حمل و نقل و سوخت و اختصاص بخشی از کمک ۱۰۰ میلیارد دلاری وزارت نفت به صنایع، جهت حمایت از تعویض خودروهای سنگین فرسوده خبر داد.
رونمایی از کمک میلیاردی وزارت نفت به خودروها
به گزارش «ميزنفت»، احمد نعمت بخش، دبیر انجمن خودروسازان ایران، در آستانه فرا رسیدن روز جهانی صنعت حمل و نقل، در گفتگو با فرجام، با بیان این خبر گفت: در بخش تولیدات خودرو، در ماههای اخیر، ۶۳ درصد افزایش تولید در بخش خودروهای سنگین مانند انواع کامیون، کامیونت و کشنده داشته ایم.

وی افزود: تا آخر آبان ماه سال جاری ۱۹۱۸ دستگاه، انواع کامیون، کامیونت و کشنده وارد بازار مصرف شده است، این در حالیست که رقم مشابه سال قبل ۱۱۷۶ دستگاه بوده است.

نعمت بخش همچنین یکی از دلایل این افزایش تولید در بخش خودروهای سنگین را اتخاذ سیاست های ستاد حمل و نقل و سوخت عنوان کرد و اظهار داشت: در بند ق تبصره ۲ قانون بودجه سال جاری، وزارت نفت موظف شده تا سقف ۱۰۰ میلیارد دلار از محل صرفه جویی انرژی به صنایع کمک کند که یکی از این موارد نیز تعویض ودروهای سنگین فرسوده ست.

وی در توضیح این مطلب، اضافه کرد: یک دستگاه خودروی کشنده قدیمی امریکایی در هر ۱۰۰ کیلومتر، بیش از ۶۰ لیتر گازوئیل مصرف می کند ولی خودروهای کشنده جدید تنها ۳۰ لیتر گازوئیل در همان مسافت، نیاز دارند لذا این اختلاف مصرف سوخت به حدی است که وزارت نفت موظف شده تا اگر کسی کامیون فرسوده خود را تعویض کرد، معادل ۵ سال اختلاف صرفه جویی در مصرف سوخت همان دستگاه خودروی سنگین را به عنوان تسهیلات خرید، از محل بودجه ۱۰۰ میلیارد دلاری صنایع به خریدار تخفیف دهد.

دبیر انجمن خودروسازان در پایان با اشاره به اینکه این طرح در بخش خودروهای سنگین مسابفری مانند اتوبوس ها اجرایی شده، ابراز امیدواری کرد که در بخش خودروهای سنگین باری نیز با توجه به مصوبه فعلی شورای اقتصاد، این تصمیم در سال جاری، اجرایی شود.

سه شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۵۶
کد مطلب: 4347
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *