۰

و بازهم تجویزی دیگر از سید مهدی موسوی نژاد برای زنگنه

عضو کمیسیون انرژی مجلس با اعلام این که قطعاً نرخ نفت در بودجه سال۹۴ توسط کمیسیون تلفیق کمتر از ۷۲ دلار برای هربشکه تعیین خواهد شد گفت: دیپلماسی انرژی ایران در بحث کاهش قیمت نفت با نقشه آمریکا و عربستان همراهی کرد.
و بازهم تجویزی دیگر از سید مهدی موسوی نژاد برای زنگنه
به گزارش «ميزنفت» به نقل از تسنیم، مهدی موسوی نژاد با اظهار اینکه کاهش قیمت نفت تهدید نیست بلکه یک فرصت برای اقتصاد کشور محسوب می‌شود گفت: شاید در این شرایط دولتمردان به خود بیایند و در جهت کاهش وابستگی اقتصاد به نفت اقدام جدی کنند و به دنبال منایع درآمدی جایگزین باشند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس دیپلماسی انرژی ایران در بخش کاهش قیمت نفت را بسیار ضعیف ارزیابی کرد و گفت: در نشست اخیر اوپک دلیلی وجود نداشت که وزیر نفت حضور پیدا کند و با عدم تغییر سقف تولید اوپک موافقت کند؛ چگونه می‌توان انتظار داشت با این تصمیم روند کاهش قیمت نفت متوقف شود؟

وی افزود: زمانی که با وزیر نفت در این باره صحبت شد، وی عنوان کرد که "جز این راهی وجود نداشت؛ چراکه طبق قانون اوپک باید تصمیمات با اجماع اعضا صورت گیرد." این در حالیست که ایران می‌توانست مخالفت و جلسه را ترک کند. در واقع ایران همراه با جریان‌سازی عربستان حرکت کرد. عربستان و آمریکا چون نتوانستند با تحریم ایران به اهداف خود برسند،‌ کاهش قیمت نفت را در پیش گرفتند تا اینگونه ایران را تسلیم کنند.

موسوی‌نژاد با بیان اینکه دیپلماسی انرژی ایران باید با این نقشه مقابله می‌کرد نه همراهی گفت: زمانی که روند کاهش قیمت نفت ادامه یافت ایران هم مانند کشور ونزوئلا باید درخواست جلسه اضطراری می‌داد اما این درخواست از سوی کشور مطرح نشد. وقتی از وزیر نفت در مورد اینکه چرا درخواست جلسه اضطراری اوپک از سوی ایران مطرح نشد پرسیده شد، دلایل آبکی را مطرح کردند مبنی بر اینکه ما می‌ترسیدیم درخواست جلسه بدهیم اما اعضا قبول نکنند.

وی افزود: این در حالیست که اگر دیپلماسی انرژی ایران فعال بود به طوری که در این مدت به با کشورهای عضو بر اساس اعتمادسازی و منافع مشترک مذاکره صورت می‌گرفت، قطعا با درخواست ایران برای برگزاری جلسه اضطراری موفق می‌کردند؛ چراکه منافع آنها نیز در خطر بود.

منبع:تسنیم
کد مطلب: ۳۴۳۹۱۲
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۵۱
کد مطلب: 4360
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *