۰
نظر معظمی در باره خصوصی سازی در نفت

هر چه بود ولنگاری بود!

معاون وزیر نفت گفت: آنچه که در نفت به عنوان واگذاری انجام شد را رها سازی و ولنگاری می دانیم زیرا زنجیره تولید و همه ساختارهای مدیریتی آن به هم خورده است.
هر چه بود ولنگاری بود!
به گزارش «ميزنفت»، منصور معظمی عصر  در نهمین همایش سالانه اتحادیه صادر کنندگان فرآورده های نفت ، گاز و پتروشیمی ایران افزود: ما مخالف واگذاری نیستیم اما چیزی که امروز می بینیم واگذاری نیست بلکه از نهادهای تخصصی گرفته شده و به نهادهای غیرتخصصی داده شده است که هیچ نظارت و حاکمیتی بر آنها صورت نمی گیرد و اصطلاحاً خصولتی (خصوصی دولتی) هستند.

وی با انتقاد از این که هم اینک پتروشیمی ها پول خوراک خود را نمی دهند و میلیاردها دلار پول به شرکت نفت بدهکارند، افزود: البته پیگیر امر هستیم و آنها را رها نخواهیم کرد.

معظمی با بیان این که وزارت نفت هر ماه باید ۳ هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان بابت هدفمندی یارانه ها پرداخت کند گفت: طرح های کلیدی صنعت نفت به همین خاطر متوقف شده است و سوال اینجاست که کجای این عدالت اجتماعی است؟ و ما معتقدیم این امر فقرا را فقیرتر و اغنیا را غنی تر می کند.

معاون وزیر نفت با بیان این که بعد از واگذاری ها همه قراردادها به هم خورده است ، افزود: برخی از مجامع اینها بعضاً از وزارت نفت هم قوی تر هستند.

معظمی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به راه اندازی بورس انرژی و تجربه جدید مدیران نفتی گفت: مدیران دولتی می ترسند زیرا هنوز قلم روی کاغذ نرفته باید به دستگاه های نظارتی جواب و سوال پس بدهند.

وی افزود: آیا در دوران تحریم و بدترین شرایط و گرفتاری ها اینگونه رفتارها عادیست؟
معظمی گفت: از صبح تا شب باید بگویی به خدا من آنچه که شما می گویید نیستم و باید ثابت کنیم که مدیری صالح و توانمندیم.

وی با بیان این که در دوران تحریم با این روش ها نمی شود مدیریت کرد ، افزود: باید ریسک پذیری را دوباره در مدیران زنده کنیم زیرا با این شرایط توسعه انجام نمی شود و نمی شود رشد ۸ درصدی داشته باشیم.
چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۳ ساعت ۰۰:۱۳
کد مطلب: 4505
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *