۰

فايننشال تايمز: با افزايش احتمال بازگشت ايران، قيمت نفت کاهش يافت

روزنامه فایننشال تایمز نوشت در صورتی که مذاکرات هسته ای به نتیجه برسد، بازار جهانی نفت را تحت تاثیر قرار خواهد داد.
فايننشال تايمز: با افزايش احتمال بازگشت ايران، قيمت نفت کاهش يافت
به گزارش «ميزنفت»، به نوشته شماره امروز این روزنامه انگلیسی در اینترنت، روند اخیر بهبود قیمت های نفت در حالی دچار تزلزل شده است که بهای نفت خام برنت برای تحویل آینده با کاهش هفتگی چهار درصدی همراه بود. 

قیمت نفت برنت در ماه فوریه بیشترین افزایش را در شش سال گذشته داشت اما این هفته بار دیگر قیمت آن چهار درصد کاهش یافت. یکی از علل کاهش قیمت نفت نگرانی از این مسئله است که اگر این ماه مذاکرات هسته ای با قدرت های غربی بر سر برنامه هسته ای ایران به نتیجه برسد و تحریم ها لغو شود، نفت ایران بار دیگر وارد بازار خواهد شد. 

اولیور جاکوب از موسسه پتروماتریکس مستقر در سوئیس گفت: «مذاکرات ایران موجب برخورد احتیاط آمیز در مورد نفت برنت شده است. حقیقت این است که حضور وزیر انرژی آمریکا در دو جلسه اخیر مذاکرات هسته ای نشان می دهد که آنها دیگر درباره قدرت هسته ای صحبت نمی کنند بلکه در مورد نفت گفتگو می کنند.» 

وی افزود اگر ایرانی ها به اروپا نفت بفروشند و دویست تا سیصد هزار بشکه نفت به اروپا صادر کنند، بر قیمت ها تاثیر خواهند گذاشت. اما هنوز زمان آن مشخص نیست و معلوم نیست که ایران چه زمانی به بازار جهانی نفت باز خواهد گشت. 

تجار این هفته پیش بینی کردند که اگر توافق هسته ای حاصل شود، ممکن است ایران این تابستان اجازه یابد سی تا چهل درصد بیشتر نفت صادر کند. ایران در حال حاضر حدود یک میلیون بشکه در روز به برخی از کشورها آسیایی از جمله هند و چین نفت می فروشد. 

رئیس شرکت ملی نفت ایران روز جمعه گفت انتظار نمی رود که قیمت نفت تا سال ۲۰۱۶ بیش از شصت دلار شود و اگر تحریم های غرب بر ضد ایران برداشته شود، این کشور صادرات نفتی خود را افزایش خواهد داد.
شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۲۴
کد مطلب: 5498
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *