۰

توافق اولیه برای پایان اعتصاب پالایشی

هنوز هم برخی موارد اختلاف میان اتحادیه ها و شرکت های اداره کننده پالایشگاههای آمریکا باید در سطح محلی مورد بررسی قرار گیرند. توافقی که حاصل شده است شامل حال سی هزار تن از کارگران و کارمندان صنعت پالایشگاههای آمریکا می شود و یک سال بیشتر از توافق نامه های قبلی اعتبار خواهد داشت.
توافق اولیه برای پایان اعتصاب پالایشی
به گزارش «ميزنفت»، با گذشت چهل روز از جنبش اجتماعی اعتراض آمیزی که در دوازده پالایشگاه نفت آمریکا آغاز شد و ظرفیت یک پنجم از تولید نفت این کشور را به شدت مختل کرد، برخی از منابع نزدیک به مذاکرات میان اتحادیه ها و شرکت های نفتی آمریکا از حصول توافق اولیه برای پایان دادن به این اعتصاب طولانی مدت خبر دادند اما این توافق برای اجرایی شدن باید به تصویب برسد و احتمال این که فعالیت در پالایشگاههایی که تحت تاثیر اعتصاب قرار گرفته اند، به سرعت از سر گرفته شود، بسیار کم است. 

گفته می شود هنوز هم برخی موارد اختلاف میان اتحادیه ها و شرکت های اداره کننده پالایشگاههای آمریکا باید در سطح محلی مورد بررسی قرار گیرند. توافقی که حاصل شده است شامل حال سی هزار تن از کارگران و کارمندان صنعت پالایشگاههای آمریکا می شود و یک سال بیشتر از توافق نامه های قبلی اعتبار خواهد داشت. 

لئو جرارد، رئیس اتحادیه صنایع فولاد آمریکا موسوم به " استیل وورکرز " اعلام کرد: " ما از همبستگی اتحادیه ها برای تضمین حقوق کارگران خرسند هستیم. بدون این همبستگی امکان دستیابی به شرایط بهتر در زمینه ایمنی کارگران امکان پذیر نبود " . 

در مجموع شش 1550 تن از اعضای اتحادیه صنایع فولاد آمریکا در 15 مرکز از جمله دوازده پالایشگاه در این جنبش اجتماعی اعتراض آمیز که اول فوریه آغاز شد، شرکت کرده اند. 

کارگران پالایشگاه ها در آمریکا خواستار افزایش دستمزد و ارتقای شرایط ایمنی در محیط کار خود هستند. 

به گزارش خبرگزاری رویترز از تگزاس،مذاکرات میان مسئولان اتحادیه یونایتد استیل وورکرز و مقامات شرکت نفتی شل اویل ( شعبه شرکت بزرگ رویال داچ شل ) برای تهیه یک کنوانسیون جمعی جدید متوقف شد. 

چندی بعد این مذاکرات از سر گرفته شد اما بار دیگر بدون این که با نتیجه ای همراه شود، متوقف گشت. شکست دوباره این مذاکرات موجب شد مناقشه ای که با اعتصاب در بخش پالایش نفت آغاز شده بود، ابعاد گسترده تری به خود بگیرد و و بزرگ ترین پالایشگاه آمریکا موسوم به موتیوا اینترپرایز Motiva Enterprises واقع در در پورت آرتور تگزاس نیز به آن ملحق شود. 

منبع: رویترز
شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۲۵
کد مطلب: 5564
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *