۰
امیری خامکانی:

گزارش بابک زنجانی دوم ارائه نشده است

حسین امیری خامکانی، از شفاف نبودن قراردادهای نفتی انتقاد و بر الزام دولت و وزارت نفت برای استفاده از توان شرکت‌های داخلی تأکید کرد و گفت: بنا به گفته مسئولان وزارت نفت در تمامی طرح‌های توسعه‌ای در صنعت نفت از توان و قابلیت شرکت‌های داخلی استفاده شده است و در ادامه هم حتی بعد از لغو تحریم‌ها، این رویکرد با جدیت دنبال می‌شود.
گزارش بابک زنجانی دوم ارائه نشده است
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار «ميزنفت» با تاکید بر عدم شفافیت در قراردادهای نفتی و بروز و ظهور فساد در این عرصه گفت: متاسفانه اخبار مختلفی از فساد و هدر رفتن منابع کشور در این بخش منتشر می‌شود که باید دستگاه‌های متولی و نظارتی در این زمینه با جدیت برخورد کنند.

نماینده مردم شهرستان های زرند و کوهبنان در مجلس نهم افزود: اگرچه اخباری از وجود بابک زنجانی دوم و سوم در برخی از رسانه‌ها مطرح شده، ولی تا به امروز گزارشی در این رابطه به کمیسیون انرژی مجلس ارائه نشده است.

وی با انتقاد ازشفاف نبودن قراردادهای نفتی و کشف فسادهای بزرگ در این عرصه گفت: فسادهای اخیر ناشی از قانون گریزی و بی‌توجهی به قانون و مقررات است و دستگاه‌های متولی باید برای مبارزه با آن با جدیت وارد کار شوند.

امیری خامکانی با بیان اینکه فسادهای کشف شده نتیجه بی‌قانونی و قانون‌گریزی سال‌های گذشته است، تصریح کرد: متاسفانه قانون گریزی که در سال‌های گذشته در کشور وجود داشت، بی‌نظمی بسیار زیادی را در بخش نفت ایجاد کرد و نتیجه به جز ظهور بابک زنجانی و تعدی به بیت‌المال برای کشور به همراه نداشته است.

این نماینده مردم در مجلس همچنین بر الزام دولت و وزارت نفت برای استفاده از توان شرکت‌های داخلی تأکید کرد و گفت: بر اساس تمامی اسناد بالادستی و قوانین موجود کشور، دولت موظف است در صنعت نفت از توان و ظرفیت‌های شرکت‌های داخلی بهره ببرد و برای توسعه صنعت نفت به این توان تکیه کند.

وی تصریح کرد: البته حمایت از توان شرکت‌های داخلی به هیچ وجه به معنی عدم استفاده از سرمایه و تکنولوژی شرکت‌های خارجی نیست و این دو موضوع به صورت جداگانه و توامان باید به پیش رود.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه وزارت نفت باید تلاش کند از توان شرکت‌های داخلی بهره برداری کند، گفت: بنا به گفته مسئولان وزارت نفت در تمامی طرح‌های توسعه‌ای در صنعت نفت از توان و قابلیت شرکت‌های داخلی استفاده شده است و در ادامه هم حتی بعد از لغو تحریم‌ها، این رویکرد با جدیت دنبال می‌شود
سه شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۱۲
کد مطلب: 8153
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *