۰

موسوی: ای کاش نفت در خوزستان نبود

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: آقای رئیس جمهور پیرمرد سالاری در سکان مدیریت کشور را با یک حرکت انقلابی حذف کنید، جای تاسف است که از پیروزی انقلاب تاکنون نتوانسته‌ایم نیمی از وزرا را از بین جوانان انتخاب کنیم.
موسوی: ای کاش نفت در خوزستان نبود
به گزارش «ميزنفت» به نقل از فارس،  سید شکرخدا موسوی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس (29 شهریور 94) گفت: امروز خوزستان نفس بریده و محصور در گرد و خاک و خشم ناگزیر طبیعی است که زیر دست و پای صنعت نفت در حال جان دادن است و ای کاش نفت در خوزستان نبود و قطعاً در این شرایط خوزستان وضع بهتری داشت.وی افزود: امروز بیکاری در جامعه خوزستان بیداد می کند. هر خانواده خوزستانی چندین متخصص بیکار دارد و این درحالی است که خوزستان بهشت اشتغال نیروی کار غیر بومی است و این یک ظلم و بی عدالتی زشت و آشکار است.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: امروز طرح های غیر کارشناسانه انتقال آب برای مصارف غیر شرب رودخانه کارون، دز و کرخه را خشک کرده و کشاورزی پررونق خوزستان را به خاک سیاه کشانده است. امروز خوزستان در کنار پرآب ترین رودها و بلندترین سدهای ایران تشنه است. خوزستان استانی دارا اما ندار و استانی ثروتمند اما فقیر است. آیا نباید از این قصه پر غصه دق کرد که 500 هزار نفر از مردم نجیب خوزستان که یکصد سال است موتور محرکه اقتصاد کشور است، تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی باشند.

وی افزود: خوزستان از بابت جنگ تحمیلی 20 سال از قافله توسعه استان همتراز خود عقب مانده است. مگر گناه خوزستان چیست که در طول تاریخ ایران عزیز و خصوصا در 8 سال دفاع مقدس دژ مستحکم و دیوار آهنینی در برابر همه متجاوزین بود.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس جمهور اظهار داشت پیرمرد سالاری در سکان مدیریت کشور را با یک حرکت انقلابی حذف کنید و به جوانان خلاق و با استعداد کشور میدان دهید تا توان مدیریت خود را در عمل ثابت کنند و برای همه ما جای تاسف دارد که پس از 35 سال از انقلاب اسلامی حداقل نیمی از وزرا و مدیران ارشد کشور مان را نتوانستیم از قشر جوان و تحصیلکرده انتخاب کنیم.

 این نماینده اظهار داشت: آقای رئیس ما متنظریم تا کلید دولت تدبیر و امید در قفل عقب‌ماندگی خوزستان بچرخد و منتظریم تا وعده های رئیس جمهور در اولین سفر استانی خود به خوزستان از جمله حل مشکل فاضلاب شهرستان‌های اهواز ، کارون،حمیدیه ، باوی ، متروی کلان شهر اهواز و ... حل مشکل آن در دستور کار قرار گیرد.
يکشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۰
کد مطلب: 9059
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *