۰

چشم‌انداز ضعیف اقتصاد جهان قیمت نفت را کاهش داد

قیمت نفت در بازارهای جهانی به علت احتمال کاهش پیش‌بینی رشد اقتصادی از سوی صندوق بین‌المللی پول کاهش یافت و بشکه‌ای 48.31 دلار فروخته شد.
چشم‌انداز ضعیف اقتصاد جهان قیمت نفت را کاهش داد
چشم‌انداز ضعیف اقتصاد جهان قیمت نفت را کاهش داد
به گزارش «ميزنفت» به نقل از رویترز، علی‌رغم کاهش فعالیت‌های حفاری در آمریکا برای چهارمین هفته متوالی، قیمت نفت در معاملات امروز کاهش یافت.

مهم‌ترین علت این کاهش قیمت اشاره تحلیلگران به چشم‌انداز رشد اقتصادی ضعیف عنوان شده است.
سود صنعتی چین در ماه آگوست نسبت به مدت مشابه سال گذشته 8.8 درصد کاهش یافت؛ همچنین این رقم برای بازه زمانی ژانویه تا آگوست با افت 1.9 درصدی مواجه شده است.

صندوق بین‌المللی پول احتمالا چشم‌انداز رشد اقتصادی جهانی خود را به علت ضعف بازارهای نوظهور اصلاح و کاهش خواهد داد.

هر بشکه نفت برنت 29 سنت کاهش یافت و 48.31 دلار در هر بشکه فروخته شد. نفت خام آمریکا نیز 27 سنت کاهش یافت و 45.43 دلار در هر بشکه معامله شد. قیمت نفت از پایان اگوست تاکنون بیش از 10 درصد از ارزش خود را از دست داده است.

کاهش قیمت نفت در روز دوشنبه علی‌رغم کاهش فعالیت‌های حفاری در آمریکا رخ داده است که برای چهارمین هفته متوالی ادامه دارد و نشانه‌ای از تاثیر قیمت پایین نفت بر تولیدکنندگان نفت و گاز آمریکاست که برنامه‌های حفاری خود را کاهش داده‌اند.

بانک گلدمن زاکس اعلام کرد: «کاهش سریع سطح آب در چاه‌های تکمیل نشده‌ای که روی هم انباشته شده‌اند می‌تواند به تولید بیشتر در اواخر امسال و در سال 2016 منجر شود.»

از طرفی تحلیلگران معتقدند، آمار تولید نفت آمریکا احتمالا عامل اصلی برای قیمت نفت در این هفته خواهد بود همانطور که مبادلات تجاری چین در آستانه تعطیلات 7 روزه روز ملی این کشور کند است.

بانک مورگان استنلی نیز اعلام کرد: «ما انتظار داریم تمرکز شدیدی بر ارقام تولید نفت آمریکا وجود داشته باشد... نشانه‌هایی وجود دارد که کاهش می‌تواند قیمت‌های یکنواخت برنت و نفت خام آمریکا را افزایش دهد.
دوشنبه ۶ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۳۲
کد مطلب: 9276
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *