۰
وعده های سعودی به جهان

برنامه 40 ساله عربستان برای کربن

میز نفت - ولیعهد و وزیر انرژی عربستان تاکید کردند کشورشان 10 سال دیرتر از آمریکا،میزان انتشار گازهای گلخانه ای خود را صفر و کربن را از برنامه اقتصادی خود حذف می کند.
آرامکو | میز نفت
آرامکو | میز نفت
 به گزارش میز نفت، ولیعهد و وزیر انرژی عربستان سعودی گفتند: عربستان قصد دارد تا سال 2060 به عدد صفر در انتشار گازهای گلخانه ای که بیشتر از طریق سوزاندن سوخت های فسیلی تولید می شود، دست پیدا کند.

محمد بن سلمان و وزیر انرژی سعودی گفتند که عربستان سعودی با تغییرات آب و هوایی مقابله خواهد کرد اما همچنین بر اهمیت تداوم هیدروکربن ها تاکید کردند و گفتند عربستان ثبات بازار نفت را فراموش نمی‌کند.

آنها که در کنفرانس آب و هوای سازمان ملل متحد در گلاسکو صحبت می کردند، تصریح کردند: امیدوارند با کاهش بیشتر انتشار گازهای گلخانه ای برای مقابله با گرمایش جهانی موافقت شود.

این در حالی است که ایالات متحده به عنوان دومین تولیدکننده بزرگ گازهای گلخانه‌ای جهان، متعهد به دستیابی به صفر کردن تولید این گازهاست، به این معنی که تا سال 2050 بیش از آنچه که می تواند جذب یا جذب کند، گازهای گلخانه ای منتشر نمی کند ولی واقعیت می گوید آنها به جدول زمانی متعهد نبوده اند.

امین ناصر ، مدیرعامل غول نفتی عربستان سعودی آرامکو هم در ان اجلاس مجازی گفت: دخیره سازی هیدروکربن ها مضر است و  آرامکو قصد دارد ظرفیت تولید نفت و گاز خود را افزایش دهد.

شاهزاده محمد هم در اظهارات ضبط شده خود گفت: پادشاهی عربستان قصد دارد تا سال 2060 تحت برنامه اقتصادی خود، میزان انتشار کربن را به صفر  برسد، در حالی که نقش رهبری خود را در تقویت امنیت و ثبات بازارهای جهانی نفت حفظ می کند.

وی گفت: عربستان سعودی به ابتکار جهانی برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای متان تا میزان 20 درصد تا سال 2030 تا سال 2030 ، که هم ایالات متحده و هم اتحادیه اروپا بر آن فشار می آورند، ملحق می شود.

رسانه های دولتی اعلام کردند، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در تماس تلفنی با سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان، از ابتکارات پادشاهی برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای استقبال کرد.

این در حالی است که اقتصاد عربستان سعودی همچنان به شدت به نفت متکی است، اگرچه ولیعهد در تلاش برای کاهش اتکا به نفت است.

شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان وزیر انرژی گفته است: جهان به سوخت های فسیلی و همچنین انرژی های تجدیدپذیر نیاز دارد. این باید یک راه حل جامع باشد. ما باید فراگیر باشیم و فراگیری، مستلزم تلاش های دیگران تا زمانی است که آنها قصد کاهش انتشار گازهای گلخانه ای را دارند.

او گفت که «صفر خالص» ممکن است قبل از سال 2060 به دست آید، اما پادشاهی برای انجام کارها به زمان نیاز دارد.

عربستان سعودی، برنامه هایی برای ساخت یک کارخانه 5 میلیارد دلاری برای تولید هیدروژن و سوخت پاک دارد.

گفتنی است امارات متحده عربی هم این ماه برنامه ای را برای کاهش تولید گازهای گلخانه‌ای تا سال 2050 اعلام کرد.
 

منبع: رویترز
 
يکشنبه ۲ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۲۹
کد مطلب: 31396
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *