۰
انتقاد تند نماینده مجلس از دولت:

سوخت در سیستان و بلوچستان نایاب شد

میز نفت - سیستان‌ و بلوچستانی‌ها این روزها با دو چالش‌عجیب ایجاد صف‌های چندکیلومتری دریافت نان‌ و بنزین مواجه شده‌اند.
سعیدی نماینده چابهار | میز نفت
سعیدی نماینده چابهار | میز نفت
 سیستان‌ و بلوچستانی‌ها این روزها با دو چالش‌عجیب ایجاد صف‌های چندکیلومتری دریافت نان و بنزین مواجه شده‌اند. معین‌الدین‌ سعیدی نماینده‌ چابهار گفت: ما شاهد یک چالش‌ خیلی‌عجیب در حوزه دریافت‌سوخت هستیم؛ گاهی صف‌های چندکیلومتری برای دریافت بنزین تشکیل می‌شود. از وزیر نفت‌ هم سوال کردیم که آیا شایسته‌ کشوری مثل ایران هست که دارای بالاترین منابع زیر زمینی است که اینگونه در سیستان و بلوچستان صف‌های کیلومتری برای دریافت بنزین ایجاد شود.

نایب‌رئیس فراکسیون محیط‌زیست مجلس با بیان این مطلب، علت بروز صف‌های چند کیلومتری دریافت سوخت در پمپ‌بنزین‌ها را سوءتدبیر عنوان کرد و گفت: آقایان به ما می‌گویند آنجا قاچاق اتفاق می‌افتد. درحالی‌که به‌گفته خودشان ۸۵ درصد از سوخت‌قاچاق‌ما از بیرون‌استان می‌آید؛ آقایان در وزارت‌نفت و آقایانی که باید در این‌حوزه فعال باشند به جای اعمال‌فشار بر کارتل‌هایی که با استفاده از رانت‌های‌خاص، قاچاق سازمان‌یافته‌ سوخت را انجام می‌دهند؛ آمده‌اند و مردم ما را دچار چالش کرده‌اند. متاسفانه مردم‌ما را در حوزه‌سوخت به خاطر برچسب قاچاقی که زده می‌شود؛ دچار چالش کرده‌اند. من افتخار داشتم در آن جلسه‌ای که مقام‌معظم‌رهبری عنوان کردند که «قاچاق مثل‌ خنجری است که اقتصادکشور ما را  نشانه‌رفته اما مراد من از قاچاق، آن کوله‌بر بلوچ نیست که برای ارتزاق خود این کار را انجام می‌دهد.» کاش دوستان به اندازه سرسوزنی فرمایشات حضرت‌آقا را سرلوحه‌کار قرارمی‌دادند که چنین تدبیری را نداشتند. مردم گاهی در صف‌های ۵ کیلومتری برای دریافت سوخت تا ۴ ساعت در صف می‌مانند.

دوستان همان نان‌ما را محبت کنند؛ رهین ‌منت‌عزیزان خواهیم بود

وی افزود: آقای رئیسی از طلابودن پشیمان گشته‌ایم؛ مرحمت فرموده ما را مس کنید. در سیستان و بلوچستان قوت غالب مردم نان هست. می‌گویند قاچاق‌آرد هم اتفاق می‌افتد. نتیجه کم‌کردن سهیمه‌های‌آرد در استان ما این‌شده که مشابه صف‌هایی که برای سوخت‌ داریم در نانوایی‌ها هم داریم و چون این قوت غالب مردم ما است. هیچ وقت کوتاه نمی‌آییم. ما دیگر آن نگاه ویژه به سیستان و بلوچستان را نمی‌خواهیم. دوستان همان نان‌ما را محبت کنند؛ رهین ‌منت‌عزیزان خواهیم بود. خواهش می‌کنیم دیگر از نگاه ویژه به استان سیستان‌ و بلوچستان و سواحل مکران حرف نزنند که نسبت به کلمه نگاه‌ ویژه، آلرژی پیدا کرده‌ام. تمنای بنده این‌است که مشکل‌نان و سوخت‌مردم را حل کنید.

 سعیدی تصریح کرد: تمنادارم عزیزان ۷ صفحه از برنامه اقتصادی ۷ هزار صفحه‌ای دولت را به مجلس ارجاع دهند؛ البته اگرنمایندگان را محرم می‌دانند.

وی با تشکر از برخی رویکردهای خوب دولت گفت: برخلاف تصورعام از توجه‌دولت به بازارچه‌های مرزی و ارتقاء ترازتجاری با کشورهای‌همسایه تشکر می‌کنم. این اقدام در این دولت واقعا جای‌تقدیر دارد زیرا تحولی را در حوزه بازارچه‌های‌مرزی مشاهده کردیم که رونق ایجاد شد. توجه به کشورهای همسایه فرصت خیلی‌خوبی است اما در سیستان و بلوچستان اعتبارات مباحث زیرساختی تخصیص داده نشده است.

 منبع: فردای اقتصاد
 
 
سه شنبه ۱۳ دی ۱۴۰۱ ساعت ۰۶:۲۴
کد مطلب: 34679
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *