۰
۱
تاملی بر گفته اخیر یک عضو مجلسی جبهه پایداری:

بذل و بخشش به کویت و عربستان؟

میز نفت – هادی بیگی نژاد نماینده جبهه پایداری در مجلس شورای اسلامی در شرایطی ذخایر گازی میدان آرش را مهم ندانسته که متاسفانه، با حکم رئیس جمهور به عضویت هیئت تطبیق قراردادهای نفتی کشور در آمده است.
هادی بیگی نژاد | میز نفت
هادی بیگی نژاد | میز نفت
به گزارش میز نفت، هادی بیگی نژاد از نمایندگان جبهه پایداری در مجلس شورای اسلامی گفته است که میدان گازی آرش ذخایر قابل‌توجهی ندارد که کشورها بخواهند برای تولید از آن مجادله کنند.

گرچه بیگی نژاد گفته است مذاکره برای به رسیدن به نتیجه مشخص درباره تولید از این میدان بهتر است اما ناگفته پیداست که این نماینده مجلس، قصد دارد با این گزاره که ذخایر گازی این میدان زیاد نیست، انفعال وزارت امور خارجه و وزارت نفت را توجیه کند.

بیگی نژاد در حالی این ادعا را مطرح می‌کند که:

1 -  ذخایر این میدان بیش از 20 تریلیون فوت مکعب ارزیابی می‌شود که قطعاً این رقم، پس از حفر چاه اکتشافی بیشتر خواهد شد فلذا نباید با عدم احاطه به ساده‌ترین اطلاعات فنی، دست به چنین توجیهاتی زد.

2 -  در شرایطی که کسری 300 میلیون مترمکعبی گاز در ایران، در حال نزدیک کردن کشور به بحرانی بزرگ است، چرا باید از خیر این میدان گذشت؟! چون دولت موضع‌گیری درستی دراین‌باره نداشته پس آرش را باید خارج از اولویت خارج کرد و به کویت و عربستان هدیه داد؟

3 -  بیگی نژاد که بابت امضای قرارداد سوآپ بین ترکمنستان، ایران و آذربایجان چگونه آن را یک اقدام راهبردی تلقی کرده، چگونه امروز آرش را مهم نمی‌داند؟ او درباره این قرارداد گفته بود:« امضای این قرارداد نشان داد که برای انجام بعضی از کارها باید اراده آن را هم داشته باشیم، وزارت نفت نشان داد اراده‌ای قوی برای انجام چنین توافق‌هایی دارد.»

اما نکته غم‌انگیز ماجرا اینجاست بیگی نژاد با چنین دیدگاهی و مدرک تحصیلی شیمی، توسط رئیسی به عضو «هیئت تطبیق قراردادهای نفتی کشور» منصوب شد؛ همین کافی است برای آنکه بدانیم صنعت نفت کشور توسط چه کسانی هدایت شده و قرار است چه اتفاقی بر سر منافع ملی بیاید.فقط کافی بود چنین اظهارنظری توسط منصوبان دولت قبل گفته می‌شد، چه ها که بر سرشان نمی‌آمد و کفن پوشان، در کف خیابان‌ها شعار داده و شاید، سفارت‌های دیگری فتح می‌شد.

 
 
سه شنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۰۶:۱۲
کد مطلب: 36555
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


هادی خیاط ازاد قوچانی
Iran, Islamic Republic of
عرض ادب وسلام بمحضرجناب آقای دکترهادی بیگی.
جناب دکتر،بیان این جملات توسط شماموجب سرافکندگی وشرمساری بنده درجمع خونواده شد.شماچطورحق وسهم حقیقی وملی ملت روبذل وبخششدمیکنید.شمااهالی منزل پدری ومردمان شهرتون روظاهرا ازیادوخاطر حذف کردید!!؟ مردمانی که بسیاردرفقروتنگدستی وفلاکت بوده وصرفااگرنفسی میکشن نه برای زندگی،که برای زودتر رسیدن بمرگ هستش.
جناب اقای دکترهادی بیگی،کافیه فقط سری به زادگاهتون بزنیدوببینیدکه چه تعدادجوون هرروزقبل ازمدرسه،مشغول کارهای سختی مثل نمدمالی هستنو بدون وعده غذایب وبدون کیف مدرسه،وکتاب ودفتربه دست،اونم با۲چرخه های۲۸ چینی وقدیمیه ازرده خارج طی طریق میکنن تابه مدرسه۲۲بهمن،وشریعتی واردبشن!! قطعآ متوجه عرایض بنده هستید!!ظاهراباگذشت زمان،گردفراموشی نشسته!!!
هادی خیاط ازاد