۰
۱
برنامه جدید عربستان در صنعت نفت

دکل‌های حفاری تفرجگاه می‌شوند!

میز نفت - صندوق سرمایه‌گذاری دولتی عربستان سعودی، طرح جذابی را با نام «دکل» به‌عنوان اولین مقصد گردشگری ماجراجویی در جهان که بر روی یک سکوی فراساحلی در خلیج‌فارس ساخته می‌شود، ارائه کرده است.
تاسیسات دریایی نفت عربستان | میز نفت
تاسیسات دریایی نفت عربستان | میز نفت
به گزارش میز نفت، بر اساس چشم‌انداز پروژه، گردشگران می‌توانند تفریحات و ورزش‌های مهیج دریایی را تجربه كنند و درعین‌حال با میراث سرشار نفت و گاز عربستان سعودی آشنا شوند.
 
این پروژه توسط شرکت توسعه پارک نفت و با مدیریت رائد ن. بخرجی که بیش از ۲۰ سال تجربه در صنعت نفت و گاز دارد، توسعه خواهد یافت.
 


مساحت این سكوهای دریایی بیش از ۳۰۰ هزار مترمربع است که در ۴۰ کیلومتری خط ساحلی، نزدیک جزیره الجرید و میدان نفتی بریدر خلیج‌فارس قرار دارد.
 


 پروژه دکل به دنبال جذب بیش از ۹۰۰ هزار بازدیدکننده در هرسال در افق سال ۲۰۳۲ میلادی خواهد بود که برای طیف گسترده‌ای از مخاطبان داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی، ازجمله جویندگان آدرنالین، کاوشگران و جویندگان آرامش جذاب خواهد بود.
 


طیف وسیعی از گزینه‌های مهمان‌نوازی، اوقات فراغت، سرگرمی و اقامت ارائه‌شده توسط طراحان این پروژه شامل سه هتل با مجموع ۸۰۰ اتاق، همراه با 11 رستوران، یک پارک ورزش‌های دریایی و ماجراجویی، یک اسکله تفریحی در سطح جهانی و سکوهای هلیکوپتری خواهد بود.
 


 این پروژه دارای طیف گسترده‌ای از فعالیت‌های آبی، ازجمله یک مرکز غواصی، علاوه بر یک پارک تفریحی، یک مرکز ورزش الکترونیکی، یک تئاتر شناور و یک فضای باز چندمنظوره خواهد بود. این پروژه در راستای استراتژی دولت عربستان و اهداف چشم‌انداز پادشاهی ۲۰۳۰ برای کمک به رشد بخش گردشگری، کمک مستقیم و غیرمستقیم به ایجاد فرصت‌های شغلی و تنوع بخشیدن به اقتصاد كشور پادشاهی است.
 
 منبع: OEDIGITAL 
سه شنبه ۳ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۳۶
کد مطلب: 36938
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


مصطفی
United States
به نظر من نصبشون کنید کنار سکوها چون چند وقت دیگه اونا هم تفرجگاه میشن😂