۰

حراج یک مدل نادر مک لارن ؛ ۲۰ میلیون دلار

به گزارش«ميزنفت»،در چند سال اخیر F۱ های مک لارن با قیمت‌های نجومی به فروش رفته‌اند. اصلا مهم نیست که این خودروها شماره سریال بالایی داشته و یا حتی اینکه چندین بار تصادف کرده باشند. قیمت نجومی این خودروهای کم‌یاب با این چیزها پایین نمی‌آید. به صورت معمول قیمت این خودروها بالای ۵ میلیون دلار است و آن دسته از خودروهایی که کمیاب‌ترند و شماره سریال پایین‌تری دارند بیش از ۱۰ میلیون دلار ارزش دارند. یکی از نادرترین نسخه‌های F۱ نسخه LM است که در آن LM مخفف مسابقات لمان است.

در سال ۱۹۹۵ در یک اتفاق تاریخی خودرهای مک لارن توانستند در مسابقات ۲۴ ساعته لمان مقام‌های اول، سوم، چهارم، پنجم و سیزدهم را کسب کنند. این یک پیروزی تاریخی برای کمپانی به حساب می‌آمد. برای بزرگداشت این پیروزی کمپانی ۵ نسخه مخصوص از مک لارن F۱ LM ساخت.

این خودروها ۶۹۱ اسب بخار قدرت و گیربکس بسیار خوبی داشتند. باله عقب بزرگی که روی این خودروها نصب شده بود باعث می‌شد که در سرعت‌های بالا بهتر به زمین بچسبند. سپس کمپانی ۲ عدد از خودروهای F۱ خود را تبدیل به LM کرد. بعد از گذشت ۲۰ سال از آن زمان قیمت این خودروها به سرعت رو به افزایش است. حالا یکی از این دو خودرو به حراج گذاشته می‌شود و بی‌شک یکی از گران‌ترین خودروهای تاریخ خواهد شد.

حراج RM ماه آینده این خودرو را به فروش خواهد گذاشت. این خودروی زیبا قرمز رنگ و شماره آن ۶۳ است. اما واقعا چه قیمتی برای این این خودروی نایاب پیشنهاد خواهد شد؟ باید اشاره کرد که ماه گذشته روان آتکینسون (مستربین) مک لارن F۱ خود را به قیمت ۱۲ میلیون دلار فروخت. با توجه به این منصفانه است که بگوییم برای این خودروی نایاب بدون تصادف با شماره شاسی پایین قیمتی نزدیک به ۲۰میلیون دلار پیشنهاد خواهد شد.

منبع:مدانلاین
پنجشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۶
کد مطلب: 7391
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *