۰
کاهش قیمت نفت و بحران در نروژ

نوبت به 875 میلیارد دلار رسید

زمانی که بحران مالی اقتصاد جهانی را به زانو درآورد، نروژ همچنان در برابر فشارهای اقتصادی و مالی بین المللی به خوبی مقاومت کرد ولی به نظر می رسد نفت 50 دلاری برای نروژ از بحران مالی جهانی نیز بدتر است.اگر دولت نروژ تصمیم بگیرد تا سرمایه و پول 875 میلیارد دلاری خود را از صندوق سرمایه گذاری خارج کند، این یک اقدام تاریخی خواهد بود.
صنعت نفت نروژ - میز نفت
صنعت نفت نروژ - میز نفت
به گزارش ميزنفت ، نرخ بیکاری نروژ در سال 2010 میلادی یعنی پس از بحران مالی و اقتصادی جهان به بیش از 3.7 درصد افزایش یافت. کاهش قیمت نفت موجب شده است تا نرخ بیکاری نروژ در ماه می به بیش از 4.3 درصد برسد که این بالاترین رقم در 11 سال اخیر به شمار می رود.

نروژ به شدت به نفت وابسته است. نروژ در بحران مالی و اقتصادی جهان توانست با تکیه بر ثروت های نفتی خود از این بحران عبور کند.
ولی اکنون با توجه به افت شدید قیمت نفت، بسیاری از بخش های وابسته به صنعت نفت و انرژی نروژ با آسیب جدی روبرو شده است.

میزان سرمایه گذاری در صنعت نفت به پایین ترین سطح خود از سال 2000 میلادی رسیده است. برای مقابله با تبعات منفی ناشی از کاهش قیمت نفت، شرکتهای بزرگ انرژی نروژ از جمله استات اویل تصمیم گرفته اند تا هزینه های خود را کاهش دهند.

اگر دولت نروژ تصمیم بگیرد تا سرمایه و پول 875 میلیارد دلاری خود را از صندوق سرمایه گذاری خارج کند، این یک اقدام تاریخی خواهد بود. این صندوق برای استفاده نسل های آینده ایجاد شده تا از منابع مالی آن استفاده کنند. به نظر می رسد دولت نروژ در شرایط کنونی به فکر صرفه جویی و کاهش هزینه های خود خواهد بود.
سه شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۲
کد مطلب: 10708
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *