۰
۱
نامه انجمن اسلامي كاركنان نفت به حسینی

شما واقعا «تکنوکرات» هستید؟

آيا انتصاب جنابعالي كه از سادات محترم مشهد هستيد تنها بر اساس دانش و تكنوكراتي شما صورت گرفته است؟ آيا ده سال پيش هم كه در اين سمت بوديد با همين ملاك انتخاب شديد؟ يا اينكه شما را سفير انقلاب اسلامي و حافظ ومدافع پيام و منافع انقلاب اسلامي مي‌دانستند، که به این سمت انتخاب شدید.
شما واقعا «تکنوکرات» هستید؟
به گزارش ميزنفت ، انجمن اسلامي كاركنان صنعت نفت اهواز در نامه ای سرگشاده خطاب به سید مهدی حسینی رئیس کمیته بازنگری قراردادهای نفتی، نکاتی را درباره اظهار نظر وی در برنامه گفتگوی ویژه خبری بیان داشته است. در این نامه آمده است:

جناب آقاي حسيني

شايد اميد داشته باشيم روزي تكنوكراتها انقلابي شوند؛ اما انتظار نمي‌رودانقلابي‌هاتكنوكرات شوند. بياييد همگي به خود آييم و با نگاه به گذشته خود، به ارزش‌هايي كه بر اساس آن انقلاب اسلامي را بنا نهاديم پايبند باشيم.

مدل جديد قراردادهاي نفتي موسوم بهIPC، با صبغه ايراني كه توسط وزارت نفت تهيه شده و به تصويب هيأت محترم دولت رسيده ، مدتي است كه حساسيت ويژه و نیکویی را در سطوح تخصصي و انقلابي راجع به بندهاي اين مدل قرارداد در كشوربرانگيخته و قاعدتاً وزارت نفت هم در جايگاه نماينده جمهوري اسلامي ايران در اين مدل قراردادها و هم به علت جايگاه تخصصي و حقوقي بايد از اين حساسيت‌ها بهره برده و بندهاي اين قرارداد را با استفاده از تجربيات قراردادهاي گذشته و دانش روز و اقتصاد مقاومتي و دورنگري ويژه، منسجم‌تر و كامل‌تر كند. از مجلس شوراي اسلامي و كميسيون محترم انرژي هم همين انتظار مي‌رود كه برادرانه ودلسوزانه و فارغ از نگاه های سیاسی و حزبی كمك كرده تا شاهد حفظ منافع ميان مدت و دراز مدت مردم انقلابي و بزرگ كشورمان باشيم.

آنچه كه تحرير اين نامه را باعث شده ؛ مباحث تخصصي اين مدل قرارداد نيست. زيرا در جايگاه ديگري به طور مفصل به آن پرداخته شده و ان‌شاءالله در معرض قضاوت عموم متخصصين فني و حقوقي نفت و ساير عزيزان قرار خواهد گرفت. بلكه ذكر تعجب و گلايه از واقعه‌اي است كه در برنامه گفتگوي ويژه خبري شبكه دو ساعت 22:45 به تاريخ 12 دی ماه اتفاق افتاده است.آن هنگام كه در ابتداي برنامه استاد محترم دانشگاه علامه طباطبايي آقاي دكتر درخشان، در جايگاه منتقد اين مدل قراردادها، مطالبي را در دفاع از اهميت پيام و فلسفه انقلاب اسلامي-كه به سالگرد سي و هفتمين بزرگداشت آن نزديك مي‌شويم- گفتند: اين مدل قراردادي با مباني انقلاب اسلامي در تعارض است. سپس آقاي دكتر حسيني دبير كميته تدوين اين مدل قراردادها در پاسخ به اين اظهارات در شروع مطالب گفتند:"من يك تكنوكرات هستم( ونگفتند حتي از اين ديدگاه، قرارداد را مي نگرم)".

اين جمله با هر نيتي ادا شده باشد، آنهم از رسانه عمومي صدا و سيما و به صورت زنده، دل‌هاي دوستداران انقلاب اسلامي را به درد آورده و جا دارد از آقاي دكتر حسيني سوال شود كه:

1- خوشبينانه‌ترين برداشت از اين سخن شما اين است كه مدل جديد قراردادهاي نفتي، هم سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي را ديده و هم از ديدگاه تكنوكراتي قابل پذيرش است؛ تا وجه و ظاهر اسلامي شما در سيما به دل اين مردم مسلمان كه شما را امين دانسته تا متصدي اين سمت بشويد، بنشيند.

2-  آيا انتصاب جنابعالي كه از سادات محترم مشهد هستيد تنها بر اساس دانش و تكنوكراتي شما صورت گرفته است؟ آيا ده سال پيش هم كه در اين سمت بوديد با همين ملاك انتخاب شديد؟ يا اينكه شما را سفير انقلاب اسلامي و حافظ ومدافع پيام و منافع انقلاب اسلامي مي‌دانستند، که به این سمت انتخاب شدید.

3-  جنابعالي را با اين شاخصه مهم و دانش موجود به این سمت انتخاب كردند. قطعاً كسي كه در سمت تنظيم قراردادهاي طولاني مدت نفتي براي انقلاب اسلامي منصوب مي‌شود؛ علاوه بر داشتن دانش فني و حقوقي بايد از روحيه‌ي انقلابي هم برخورداربوده و حامي شعارهاي انقلاب اسلامي باشد.

4-   به فرض اینكه جنابعالي اين قراردادها را از ديدگاه صرفاً تخصصي بررسي مي‌كنيد؛

4-1- اولا چه لزومي دارد كه به جاي اعلام ديدگاه، خود را تكنوكرات معرفي كنيد؟

4-2- ثانياً اينكه در حين برنامه تلویزیونی به درست يا نادرست اعلام كنيد كه اين مصوبه با سياست‌هاي ابلاغي اقتصاد مقاومتي هماهنگي دارد؛ آيا اشاره به اين نيست كه –لااقل به ادعا- چنين مواردي در تنظيم اين مدل قراردادها ديده شده و انقلاب اسلامي وپيام آن نيز جايگاهي در تنظيم اين مدل قرارداد داشته است؟

آقاي دكتر حسيني كجا زندگي مي‌كنيد و در چه عالمي هستید؟ آيا فشار صد در صد  مغرضانه و كينه‌توزانه تحريم را بر گرده اين ملت در اين چند سال آن هم در وزارت نفت حس نكردید؛ تا قدري از يخ تكنوكرات بودن شما آب شود؟ آيا ستم استكبار را بر مردم يمن، سوريه، بحرين، شيعيان عربستان و عراق و مردم خودمان نمي‌بينيد؟ واقعا جرأت داريد اين جمله را در محضر رهبر انقلاب اسلامي بگوييد و حيا و شرم، مانعتان نمي‌شود؟

5-  آقاي حسيني، در طول اين سي و هفت سال در هيچ وزارتخانه‌اي از زبان هيچ مسؤولي اين جمله شنيده نشده است. آيا اگر نهالي را بكاريد انتظار نداريد كه روز به روز قوي‌تر شده و در برابر بادها توان مقاومت داشته باشد؟ نهال انقلاب اسلامي در 22 بهمن 57 چنين است و انتظار داريم همواره مقتدرتر و مستحكم‌تر شده و به كوري چشم دشمنان حسود و عنود و كوته‌فكر و مادي‌مسلك،پيام اين شجره طيبه در سراسر جهان منتشر شود.مستحضريد كه ترس ديوانه‌وارشيوخ مرتجع منطقه و آمريكا هم از اين بالندگي و رويش و تكثير معنوي است.

 در چنين فضاي فكري، جمله «من يك تكنوكرات هستم» از زبان جنابعالي يعني:

من به انقلاب كاري ندارم، من به پيام شهدا در دفاع از انقلاب اسلامي كاري ندارم، من به وصيتنامه الهي-سياسي امام(ره) در حفظ انقلاب اسلامي كاري ندارم، من به پيام امام(ره) در مورد قطعنامه 598 كه در آن فرمودند «كينه‌هاي انقلابي خود را همچنان در سينه‌ها نسبت به استكبار نگه داريد»، كاري ندارم. من از انقلاب اسلامي استعفا مي‌دهم.

آيا چنين نيست؟ چرا دل رهبري و خانواده‌هاي شهدا و بچه مسلمان‌ها را به درد آورديد؟ خدا كند كه متوجه اشتباه خود شده باشيد ودر برنامه‌هاي آينده سيما عذرخواهي خود را از ملت شجاع و مظلوم ايران تدارك ببينيد.

جناب آقاي حسيني،شايد اميد داشته باشيم روزي تكنوكراتها انقلابي شوند؛ اما انتظار نمي‌رودانقلابي‌هاتكنوكرات شوند. بياييد همگي به خود آييم و با نگاه به گذشته خود، به ارزش‌هايي كه بر اساس آن انقلاب اسلامي را بنا نهاديم پايبند باشيم.

والسلام

انجمن اسلامي كاركنان صنعت نفت اهواز

دي ماه 1394
يکشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۶:۰۵
کد مطلب: 11666
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


ناشناس
Iran, Islamic Republic of
افسوس... اگر باشند که بفهمند...