۰
تبخیر مادورو از نفت

اجماع برای برکناری آقای رئیس جمهور

هنری راموس آلوپ رئیس پارلمان ونزوئلا جمعه از مخالفان غربگرای این کشور که اکثریت را در پارلمان در اختیار دارند خواست تا در پاسخ به برقراری وضع فوق العاده اقتصادی در ونزوئلا به روند کوتاه کردن دوره نیکلاس مادورو رئیس جمهوری این کشور سرعت بخشند.
نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا - عصر نفت
نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا - عصر نفت
به گزارش ميزنفت،چند ساعت پس از تایید حکم ریاست جمهوری که برای مقابله با بحران اقتصادی اختیارات گسترده ای را در اختیار مادورو قرار می دهد ،‌رئیس پارلمان ونزوئلا گفت :« در روزهای آینده ما قرار است پیشنهاد ملموسی را برای خارج کردن قدرت از این بدبختی ملی یعنی دولت ،‌ارائه کنیم.»

وی گفت:« بحران به سبب اشتباهات و بی کفایتی های دولت سرعت می یابد. من می توانم بگویم اگر قبلا ،‌برخی مهلت شش ماهه ای را که برای رسیدن به راه حلی دموکراتیک ،‌قانونی ، صلح آمیز و انتخاباتی ( برای برکنار کردن نیکلاس مادورو از قدرت ) خیلی کم می دانستند ،‌اکنون هیچ کس دراین خصوص شک ندارد که این مدت احتمالا بیش از حد طولانی است.»

هنری راموس آلوپ دولت را متهم کرد که « هرچه در توان دارد انجام می دهد تا کودتا راه بیاندازد» اما بر این مسئله تاکید کرد که مخالفان به دنبال راهی مطابق با قانون اساسی برای برکنار کردن رئیس جمهوری هستند.»

در میان گزینه هایی که مخالفان پیش بینی می کنند می توان به تغییر قانون اساسی برای کاهش دوره ریاست جمهوری نیکلاس مادورو از شش سال به چهار سال و نیز همه پرسی برای برکناری وی اشاره کرد.

اما این دو روند مستلزم مجوز نهادهایی است که گفته می شود نزدیک به دولت هستند . از جمله این نهادها می توان به دیوان عالی قضایی ونزوئلا اشاره کرد.
 
شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۱۷
کد مطلب: 12003
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *