۰

آلمانی ها بدنبال بازار انرژي هاي تجديد پذير ايران

شیکاگو تریبیون در گزارشی نوشت واژه «ساخت آلمان» برای شرکت هایی که وارد بازار قابل رشد ایران که دارای ظرفیت لازم برای تبدیل شدن به بازار بزرگ انرژی خورشیدی است، معنای پولسازی می دهد.
پنل خورشیدی - عصر نفت
پنل خورشیدی - عصر نفت
به گزارش ميزنفت ، در این گزارش آمده است: شرکت بی اس دبلیو سولار -که گروهی صنعتی مستقر در برلین است- اعلام کرد با برداشته شدن تحریم های اعمال شده بر ایران، شرکت های آلمانی فعال در زمینه انرژی خورشیدی فرصت های «زیادی در زمینه فروش» پیش رو دارند. بر اساس گزارش صد و سی و چهار صفحه ای که اداره امور خارجی آلمان آن را منتشر کرده است، ایران توافق نامه ها در زمینه خرید برق برای بیست سال را احیا کرده است و در حال اعمال تعرفه هفده تا سی یورویی برای هر کیلووات ساعت برق است.

گئورگ مایر نویسنده این گزارش و رئیس بی اس دبلیو اعلام کرد: «اراده سیاسی در ایران برای رسیدن به این موفقیت در این بازار کاملا واضح است.» او همچنین گفت:‌ «آنچه که در حال حاضر برای شرکت های آلمانی اهمیت دارد سرعت و عزم لازم برای برقراری روابط تجاری با ایران است.»

دولت آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان در حال انجام اقداماتی برای تسریع در این روند است. زیگمار گابریل وزیر اقتصاد و انرژی آلمان در روز دوم ماه مه به همراه هیئت اقتصادی بزرگی به ایران سفر کرد. سفر او با سفر حسن روحانی رئیس جمهور ایران به فرانسه و ایتالیا همراه شد، جایی که او در آنجا از خرید هواپیما از شرکت ایرباس خبر داد.

در گزارش بی اس دبلیو آمده است:‌ «شرکت های آلمانی از جمله قابل اعتماد ترین شرکت ها در ایران هستند.»

در حالی که سطح روابط تجاری بین ایران و آلمان به سبب اعمال یک دهه تحریم، کاهش یافته است، اما صنایع آلمان به سبب پیشینه روابط تجاری با ایران به مدت بیش از چهار قرن، در موقعیت خوبی قرار دارند. بر اساس گزارش اداره امور خارجی آلمان، روابط تجاری ایران و آلمان با بیست و هفت درصد افزایش به دو میلیارد و هفتصد میلیون دلار در سال دو هزار و چهارده رسید. آلمان بزرگترین شریک تجاری ایران در اروپا محسوب می شود.

دولت روحانی خواستار افزایش ظرفیت تولید انرژی های تجدید پذیر به پنج گیگاوات تا سال دو هزار و بیست است که معادل حدود پنج درصد تولید برق سالانه این کشور است. دولت ایران در سال دو هزار و دوازده اهداف خود را در زمینه انرژی های تجدید پذیر تعیین کرد و سال گذشته تنها صد و پنجاه مگاوات از کارخانه های انرژی های پاک در این کشور عملیاتی بوده است. بر اساس این گزارش، حدود هشتاد درصد از خاک ایران، جایی که به طور متوسط سیصد روز در سال خورشید در آنجا می تابد، برای تولید انرژی خورشیدی مناسب است.

آرش روشن ضمیر تحلیل گر موسسه ام.ام. واربرگ در ایمیلی اعلام کرد: «در بسیاری از موارد، نصب تجهیزات در این زمینه آسان تر از نصب دیگر فن آوری های مرتبط با انرژی های تجدید پذیر است.» او گفت در حالی که دولت ایران تاکنون بر روی انرژی باد متمرکز بوده است، اما ظرفیت های گسترده ای در زمینه «انرژی خورشیدی» در این کشور وجود دارد.

این گزارش می افزاید بیشتر صفحات خورشیدی در حال حاضر ساخت چین هستند و ایران در تلاش برای جذب سرمایه گذاران به منظور ایجاد صنعت پلی سیلیکون است. یک مقام ایرانی در ماه نوامبر اعلام کرد این کشور تقریبا نظر مساعد سرمایه گذاران آلمانی را برای ساخت نیروگاه خورشیدی با ظرفیت هزار و دویست و پنجاه مگاوات به دست آورده است.

منبع: صدا و سیما
يکشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۱۵
کد مطلب: 12342
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *