۰

اسلام آباد برای بخشش جریمه گازی خود درخواستی نداده است

معاون بین‌الملل وزیر نفت با بیان اینکه هیچ مذاکره‌ای درباره گرفتن یا نگرفتن جریمه بین ایران و پاکستان انجام نشده است، گفت: پیشنهاد جدید پاکستانی‌ها درباره احداث خط لوله صلح در داخل پاکستان موضوعیت دارد و ما صرفا در جریان قرار گرفته‌ایم.
به گزارش «ميزنفت»، علی ماجدی در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: هیچ گونه مذاکره‌ای درباره گرفتن یا نگرفتن جریمه بین ایران و پاکستان انجام نشده است.

وی افزود: پاکستانی‌ها هم درخواستی درباره اینکه جریمه از ما نگیرید، مطرح نکرده‌اند، چرا که تا آخر دسامبر امسال فرصت دارند تا واردات گاز از ایران را انجام دهند.

وی ادامه داد: پاکستانی‌ها پیشنهاد جدیدی ارائه کرده‌اند که این پروژه را به نحو دیگری طراحی کنند، تا ساخت خط لوله و دریافت گاز در داخل پاکستان سریع‌تر عملیاتی شود.

معاون بین‌الملل وزیر نفت تأکید کرد: این پیشنهاد در داخل پاکستان موضوعیت دارد و ما کار خاصی درباره آن نمی‌توانیم انجام دهیم، چنانکه ما صرفاً از این پیشنهاد مطلع شده‌ایم وگرنه کل این پروژه توسط خود پاکستان انجام می‌شود.

ماجدی در پاسخ به پرسشی درباره تصمیم جدی ایران برای اخذ جریمه دیرکرد از پاکستان گفت: چون دو کشور همسایه هستیم، باید در این مورد بیشتر بررسی کنیم و ببینیم سرنوشت پیشنهاد جدید پاکستان چه می‌شود.
جمعه ۱۰ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۳۰
کد مطلب: 1492
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *