۰

کاردر : در کرسنت محکوم نشدیم

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه "موضع کنونی ما در کرسنت دفاع از مواضع کشور در مرحله داوری است"، گفت: پرونده کرسنت باید مسیر داوری خود را طی کند؛ این پرونده هم اکنون در مرحله داوری است.
علی کاردر
علی کاردر
به گزارش ميزنفت ، علی کاردر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به دنبال این هستیم تا از شرکت‌های خارجی درخواست دریافت اطلاعات کنیم و آگهی های مربوطه از هفته آینده منتشر می شود.

وی افزود: پس از دریافت اطلاعات ارزیابی‌ها انجام می شود، بنابراین از هم اکنون نمی توان گفت که شرکت خاصی مثل توتال فرانسه در قالب قراردادهای جدید نفتی به ایران می آید.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه "میدان نفتی آزادگان جنوبی در اولویت برگزاری مناقصه قرار دارد"، گفت: برخی منتقدان امضای قرارداد با شرکتهای داخلی را جاده صاف کن حضور شرکتهای خارجی در ایران می دانند در حالی که این‌گونه نیست؛ در واقع انجام کار با شرکت‌های ایرانی روانتر است و از این رو نخستین قرارداد با آنها امضا شد.

کاردر با بیان اینکه "در آینده شاهد امضای قراردادهای بیشتری با شرکت‌های داخلی خواهیم بود"، گفت: شرکت تدبیر انرژی برای توسعه میدان‌های یاران، مارون و کوپال مذاکراتی با شرکتهایی از اروپا و روسیه داشته است.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در خصوص کرسنت با بیان اینکه "متاسفانه مسیر این قرارداد را بد راندند"، گفت: این پرونده به صورت کاملا تکنیکی و حرفه ای داوری می شود و شرکت ملی نفت ایران نیز با همه توان خود تخصصی و حرفه ای از منافع قراردادی کشور دفاع می کند.

وی افزود: موضع کنونی ما تنها دفاع از مواضع کشور در مرحله داوری است.

کاردر تصریح کرد: پرونده کرسنت باید مسیری داوری خود را طی کند؛ این پرونده هم اکنون در مرحله داوری است.




منبع : تسنیم
سه شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۲۳
کد مطلب: 15071
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *