۰

سال طوفانی برای نفت آمریکا

اداره اقیانوس ها و تغییرات جوی آمریکا هشدار داد سال ۲۰۱۷ می تواند سالی «فراتر از حد عادی» برای وقوع طوفان های بزرگ در این کشور باشد و احتمالا برای شرکت های نفتی در خلیج مکزیک و پالایشگاه های این کشور ایجاد مشکل نماید.
دکل نفتی - عصر نفت
دکل نفتی - عصر نفت
به گزارش ميزنفت ، بر اساس اعلام اداره اقیانوس ها و تغییرات جوی آمریکا، سال 20177 می تواند سالی «فراتر از حد عادی» برای وقوع طوفان های بزرگ در این کشور باشد و احتمالا برای شرکت های نفتی در خلیج مکزیک و پالایشگاه های این کشور ایجاد مشکل نماید.

اداره اقیانوس ها و تغییرات جوی آمریکا احتمال یک فصل فراتر از حد عادی برای وقوع طوفان ها را 45 درصد ارزیابی کرده، در حالی که احتمال وقوع یک فصل عادی یا پایین تر از حد عادی به ترتیب 35 و 20 درصد ارزیابی شده است. در واقع، این اداره گفته که به احتمال 70 درصد، امسال 11 تا 17 مورد طوفان نامگذاری شده در این کشور رخ خواهد داد. طوفان های نامگذاری شده طوفان هایی هستند که سرعت وزش باد در آنها به 39 مایل در ساعت یا بالاتر می رسد.

حدود 5 تا 9 مورد از این طوفان ها ممکن است به طوفان شدید (74 مایل در ساعت یا بالاتر) تبدیل شوند. 2 تا 4 مورد از این طوفان ها نیز به طوفان های عظیم (111 مایل در ساعت یا بالاتر) تبدیل شوند. به طور متوسط در یک فصل (که از ژوئن تا نوامبر ادامه دارد) معمولا تنها 12 طوفان نامگذاری شده اتفاق می افتد، بنابراین احتمال وقوع 17 طوفان نامگذاری شده موجب می شود تا سال 2017 از نظر فصل وقوع طوفان یک سال فراتر از حد عادی لقب بگیرد.

کری بل، پیش بینی کننده ارشد طوفان ها در مرکز پیش بینی آب و هوای اداره اقیانوس ها و تغییرات جوی آمریکا گفت: «ما انتظار داریم در این فصل طوفان های زیادی رخ دهد... چه طوفان های عادی و چه طوفان های نزدیک به عادی، تعداد آنها بسیار زیاد خواهد بود.»

بخشی از دلیل پیش بینی وقوع طوفان های زیاد در سال 2017 به این مربوط می شود که انتظار نمی رود پدیده ال نینو در این سال خود را نشان دهد. معمولا ال نینو موجب فروکش کردن طوفان ها می شود. به علاوه، دمای سطح آب نیز امسال بالاتر از رقم متوسط است و این مسئله نیز در وقوع طوفان های قدرتمند موثر است.



منبع : تسنیم
دوشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۳۳
کد مطلب: 17845
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *