۰

پیش بینی قیمت نفت در سال 2018

نتایج نظرسنجی رویترز نشان می دهد، تبعیت قوی اوپک و متحدانش از توافق کاهش تولید، تقاضای بالا و اختلال در عرضه نفت در خاورمیانه احتمالا موجب خواهد شد که قیمت متوسط هر بشکه نفت در سال جاری میلادی به بالای ۶۷ دلار در هر بشکه برسد.
قیمت نفت  - میز نفت
قیمت نفت - میز نفت
به گزارش میز نفت ، تحقیق رویترز از 38 اقتصاددان و تحلیلگر نفتی نشان می دهد که قیمت متوسط هر بشکه نفت در سال جاری میلادی 67 دلار و 40 سنت خواهد بود. این رقم 5 درصد بیشتر از 63 دلار و 97 سنت پیش بینی شده در ماه قبل است. این رقم همچنین بالاترین رقم پیش بینی قیمت متوسط نفت برای سال 2018، دست کم از دسامبر 2015 تاکنون است.

تحلیلگران نفتی شرکت کننده در این نظرسنجی از اوت سال گذشته تاکنون هر ماه پیش بینی خود از قیمت نفت را افزایش داده اند.

راحول پریتیانی، مدیر موسسه تحقیقاتی کریسیل گفت: «با توجه به اینکه شکاف عرضه و تقاضا در بازار در حال کاهش است، موضع اوپک در خصوص کاهش تولید یک عامل اصلی تعیین قیمت نفت در طی ماه های پیش روست. به علاوه، انتظار می رود تقاضا برای نفت در سال 018 و 2019 بالا باقی بماند و بیش از رشد تولید ناخالص داخلی مورد انتظار باشد.»

قیمت نفت برنت از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون حدود 11 درصد افزایش یافته در حالی که قیمت نفت خام آمریکا نیز رشدی 12.6 درصدی را شاهد بوده است.

تحلیلگران همچنین انتظار دارند قیمت متوسط هر بشکه نفت خام آمریکا در سال جاری میلادی به 63 دلار و 23 سنت برسد در حالی که این رقم در نظرسنجی ماه مارس 59 دلار و 85 سنت پیش بینی شده بود.



منبع : تسنیم
سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۲۳
کد مطلب: 20932
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *