۰
قیمت نفت افزایش یافت

واکنش بازار نفت به اظهارات نتانیاهو

​میز نفت – بازار نفت در واکنش به تنش های ایران و اسرائیل با افزایش قیمت نفت همراه بود. موضوعی که موجب بروز نگرانی هایی در این بازار شده است.
بنیامین نتانیاهو | میز نفت
بنیامین نتانیاهو | میز نفت
به گزارش میز نفت، با تشدید تنش ها در خاورمیانه و موضع بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل که گفت: «اسرائیل موضعی تهاجمی علیه ایران و گروه های نیابتی آن اتخاذ خواهد کرد»، قیمت نفت به بالاترین سطح خود از ماه اکتبر تاکنون رسید.
 
او در جلسه کابینه خود گفت: «به کسانی که به ما آسیب می رسانند یا قصد دارند به ما آسیب برسانند، آسیب خواهیم زد.»
 
پس از این اظهارات، بازار نفت در حالت افزایش قیمت نفت قرار گرفت بطوری که شاخص نفت برنت با 1.5 درصد افزایش به قیمت 90 دلار و 65 سنت رسید.
 
این واکنش بازار از آن حهت است که در صورت گسترش تنش ها میان ایران و اسرائیل، منطقه نفتی خاورمیانه وارد یک جنگ بزرگ می شود که می تواند عرضه نفت به بازار را مختل کند.
 
آمریکا هم نگران این موضوع است؛ به گفته کاخ سفید، جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا در تماسی روز پنجشنبه به نتانیاهو گفته است آمریکا به اسرائیل نیاز دارد تا «یک سری اقدامات مشخص، مشخص و قابل اندازه‌گیری را برای رسیدگی به آسیب‌های غیرنظامی، مصائب بشردوستانه و ایمنی کارکنان امداد اعلام و اجرا کند». .
 
به نظر می‌رسد محتمل‌ترین مسیر در خاورمیانه ادامه تشدید درگیری اعراب و اسرائیل است که در صورت تداوم حرکت خصمانه کنونی، قیمت نفت این پتانسیل را دارد که در کوتاه‌مدت با یک جهش بزرگ مواجه شود.
جمعه ۱۷ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۴۷
کد مطلب: 37444
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *