۰
۱

آخرین وضعیت توسعه فاز 14 پارس جنوبی

گروه استان‌ها - مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با تأکید بر تکمیل فاز‌های ۱۳، ۱۴ و ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی برای دستیابی به حداکثر تولید گاز گفت: عمل به تعهدات در تأمین گاز در فصل سرد مورد توجه ویژه قرار دارد.
پارس جنوبی | می نفت
پارس جنوبی | می نفت
به گزارش میز نفت ، محسن خجسته مهر شامگاه پنجشنبه در بررسی اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی از فازها و پالایشگاه‌های مستقر در پارس جنوبی در عسلویه استان بوشهر، جایگاه این منطقه صنعتی و تولیدی در کشور را حائز اهمیت دانست و اظهار داشت: منطقه پارس جنوبی نقش مهم تأثیرگذاری در اقتصاد، گاز، اشتغال، تولید و صادرات دارد.

وی باتأکید بر توجه به توسعه متوازن و پایدار استان بوشهر همگام با توسعه صنعت نفت و گاز افزود: همگان با توسعه صنعت نفت و گاز در استان بوشهر باید زیرساخت‌های لازم در توسعه استان بوشهر فراهم شود.

معاون وزیر نفت توجه به مسئولیت‌های اجتماعی در صنعت نفت و گاز را یک ضرورت دانست و بیان کرد: متناسب با توسعه صنعتی باید توسعه فرهنگی و اجتماعی مورد توجه قرار بگیرد و در این راستا از مسئولیت‌های اجتماعی نباید غافل شد.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با اشاره به اجرا طرح‌های مهم در منطقه پارس جنوبی تصریح کرد: در سفر اعضا کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی راهکارهای لازم برای تسریع در تکمیل فازهای 13، 14 و 22 تا 24 پارس جنوبی مورد بررسی قرار می‌گیرد و اکنون این فاز‌ها مراحل پایانی و تکمیلی را سپری می‌کنند.

خجسته مهر دستیابی به حداکثر تولید گاز از منطقه صنعتی پارس جنوبی را مورد اشاره قرار داد و گفت: عمل به تعهدات در تأمین گاز در فصل سرد مورد توجه ویژه قرار دارد که  امید می‌رود این مهم محقق شود.



منبع : تسنیم 
جمعه ۳۰ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۰۲:۰۱
کد مطلب: 31360
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


ح
Iran, Islamic Republic of
فاز ۱۴ هیچ تاثیری در افزایش تولید گاز ندارد.چون تمام سکوهای آن بالغ بر دوسال است که تقریبا با ظرفیت کامل در حال تولید است و گاز و کاندنسیت آن با صرف هزینه هنگفت لوله کشی به فازهای ۱۲,۱۳,۱۹ ارسال وبا توجه به ظرفیت خالی این فازها در پالایشگاه های مذکور شیرین سازی و جداسازی میشود.و در شرایط اقتصادی ضعیف فعلی اصلأ به فاز ۱۴ هیچ نیازی نمی باشد