۰
اختلاف در واشنگتن

نفت روسیه تحریم می شود؟

میز نفت - با شدت گرفتن حملات روسیه به اوکراین، حالا آمریکا برای تحریم نفتی مسکو دچار تردید بزرگی شده است؛ دولت آمریکا برخلاف قانونگذاران معتقدند توقف واردات نفت از روسیهف یعنی کلید زدن بحران بزرگ تر.
تحریم | میز نفت
تحریم | میز نفت
به گزارش میز نفت، پس از تهاحم نظامی ارتش روسیه به اوکراین، برخی از سیاستمداران آمریکایی بر طبل تحریم واردات نفت از روسیه کوبیدند ولی دولت معتقد است که در صورت پیاده سازی این ایده، مردم آمریکا متضرر اصلی و روسیه برنده خواهد بود.

کاخ سفید، رسما روز پنج شنبه ایده ممنوعیت واردات نفت خام روسیه را به شدت رد و اشاره کرد که انجام این کار می‌تواند باعث افزایش قیمت‌های نفت و بنزین حتی بیش از آنچه قبلا بوده است، شود.

اما سایر قانونگذاران آمریکایی از جمله نانسی پلوسی، رئیس مجلس کالیفرنیا، خواستار ممنوعیت کامل این قانون شده اند.از سوی دیگر، جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید، نقش نفت خام روسیه در ایالات متحده را کم اهمیت دانست و افزود که این نفت تنها 10 درصد از کل نفت خام وارداتی ایالات متحده را تشکیل می دهد. 

گفته می شود دولت بایدن اکنون به دنبال این است که در صورت پیاده سازی این سیستم، از چه ابزاری می تواند استفاده کند.


سیسیلیا روز، رئیس شورای مشاوران اقتصادی کاخ سفیددر یک نشست مطبوعاتی گفت: ما در حال بررسی طیف وسیعی از گزینه‌ها هستیم، اما آنچه واقعاً ضروری است این است که ما عرضه ثابت انرژی جهانی را حفظ کنیم.

بر اساس آخرین داده های ماهانه اداره اطلاعات انرژی، ایالات متحده در ماه دسامبر 12.5 میلیون بشکه یا 405 هزار بشکه در روز نفت خام و فرآورده های نفتی روسیه وارد کرده است.

بر اساس آخرین داده های EIA، تولید نفت خام در ایالات متحده در 11.6 میلیون بشکه در روز رکود داشته است که از 13.1 میلیون بشکه در روز قبل از همه گیری کمتر است.

بهای معاملات نفت برنت از زمان آغاز حمله نظامی روسیه به اوکراین، حدود ۲۰ درصد افزایش یافته و در قیمتهای خرده فروشی سوخت منعکس شده است. در این بین، قیمتهای بالای سوخت به رشد تورم در آمریکا دامن زده که ممکن است خسارت سیاسی برای دولت بایدن به دنبال داشته باشد.

اگرچه روسیه سهم اندکی در تامین نفت کالیفرنیا داشته است اما شرکتهایی نظیر ماراتون پترولیوم، شورون و والرو انرژی مانند اکثر پالایشگاههای آمریکایی که از خرید نفت روسیه رویگردان شده‌اند، باید جایگزین‌های دیگری پیدا کنند. این به معنای آن است که کالیفرنیا به همراه ایالت‌های دیگر کرانه غربی وابستگی بیشتری به گرید نفتی ANS آلاسکا پیدا می‌کند که روز پنج شنبه به ۱۱۶ دلار در هر بشکه صعود کرد. پالایشگاه‌های آسیایی هم ممکن است برای منابع جایگزین نفت روسیه، رقابت کنند.

کالیفرنیا از نظر جغرافیایی از مناطق تولید نفت آمریکا دور افتاده است و نفت تولید آمریکا بر اساس قانون تنها باید توسط کشتی‌های آمریکایی از طریق کانال پاناما حمل شود. از این روی پالایشگاه‌های وست کاست بزرگترین واردکنندگان نفت روسیه در آمریکا به مدت بیش از یک دهه بوده‌اند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، طبق آمار اداره اطلاعات انرژی آمریکا، ذخایر بنزین وست کاست به ۳۴.۴ میلیون بشکه رسیده که پایین‌ترین سطح فصلی در ۱۳ سال گذشته است. تولید سوخت در کالیفرنیا کاهش بیشتری پیدا خواهد کرد زیرا پالایشگاه‌های بیشتری تبدیل به تاسیسات تجدیدپذیر کوچک می شوند.

 
شنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۰۴:۵۵
کد مطلب: 32621
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *