۰

انتقاد آمریکا از بمباران پالایشگاه های روسیه | فیلم

میز نفت - وزیر دفاع آمریکا با انتقاد از پالایشگاه های نفت روسیه می گوید ما به اوکراین پیشنهاد می کنیم اهداف دیگری را انتخاب کند.
لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا | میز نفت
لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا | میز نفت
به گزارش میز نفت، لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا گفت: حملات اخیر اوکراینی ها به تاسیسات انرژی روسیه اثر بدی بر قیمت انرژی در بازارهای جهانی خواهد داشت و بهتر است اوکراینی ها به دنبال اهداف نظامی بروند که ارزش تاکتیکی داشته باشد.
 

جزئیات آسیب های نفتی روسیه
 

حملات پهپادی اوکراین علیه پالایشگاه‌های روسیه سبب شد این کشور 14 درصد از ظرفیت تولید فراورده‌های نفتی خود را تا پایان ماه مارچ از دست دهد به طوری که بر اساس گزارش اختصاصی رویتزر، مسکو دست کمک به سمت قزاقستان بلند کرده و خواستار 100 هزار تن بنزین شد تا از کمبود سوخت در کشور خود جلوگیری کند.
 

روسیه همچنین صادرات بنزین را برای مدت 6 ماه ممنوع کردند. البته ناگفته نماند بلاروس نیز پیشتر موافقت کرد تا نیاز بنزین روسیه را تامین کند.

پیش از این نیز چند خبرگزاری از توقف فعالیت برخی پالایشگاه‌های روسی به دلیل آسیب جدی ناشی از حملات سخن گفته و همچنین اعلام کردند که به دلیل تحریم‌ها، امکان تعمیر برخی بخش‌های آسیب دیده در پالایشگاه‌ها و تامین قطعات یدکی وجود ندارد. 

پنجشنبه ۲۳ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۱۳
کد مطلب: 37506
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *