۰

اعلان جنگ مکرون به اعتصابیون

میز نفت - با ادامه اعتصاب در پالایشگاه‌های فرانسه و کمبود روز افزون مواد سوختی، تنش بین دولت و اتحادیه‌ها بیش از پیش افزایش یافته است.
اعلان جنگ مکرون به اعتصابیون
به گزارش میز نفت، امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه در یک گفت و گوی زنده تلویزیونی بدون اشاره به خواست کارگران مبنی بر افزایش ده درصدی حقوق تهدید کرد: اگر در روز‌های آینده اوضاع بهبود نیابد دولت متوسل به زور می‌شود. اتحادیه‌ها این جمله مکرون را به عنوان اعلان جنگ دولت فرانسه نام برده اند.

در سال ۲۰۱۰ نیکلا سارکوزی از این طریق و توسل به زور و مشت آهنین پلیس توانست آتش اعتصاب کارکنان پالایشگاه‌ها را بخواباند.

الیزابت بورن نخست وزیر فرانسه با اشاره به مکانیسم زور برای رفع انسداد دسترسی به پالایشگاه‌ها و انبار‌های سوخت اعلام کرد کارکنانی که به قانون تمکین نکنند با ۶ ماه زندان و ۱۰ هزار یورو جریمه مواجه می‌شوند.

اعتصاب کارکنان و کارگران پالایشگاه‌های فرانسه حالا از سومین هفته عبور کرده است. به طور متوسط بیش از ۳۰ درصد جایگاه‌های عرضه سوخت در سراسر این کشور نه بنزین دارند و نه گازوئیل؛ برخی منابع این رقم را در استان‌های شمالی و غربی و همچنین پاریس پایتخت تا حدود ۶۰ درصد اعلام کرده اند.

صف‌های طولانی مقابل جایگاه‌های سوخت همه را کلافه کرده است. طبق نظرسنجی موسسه اِلَب برای شبکه تلویزیونی بِ اِف اِم فرانسه؛ ­ مردم حمایت قوی از جریان اعتصاب نمی‌کنند.

۶۴ درصد آن‌ها تحت تاثیر کمبود سوخت قرار گرفته اند و در عین حال ۷۹ درصد فرانسویان معتقدند دولت مکرون در حد و اندازه‌ای نیست که بتواند این بحران را مدیریت کند. 

مخازن استراتژیک در فرانسه ۱۸ میلیون تن مواد سوختی را در خود جای داده که قادر است ۳ ماه مصرف سوخت بنزین و گازوئیل این کشور را تامین کند. هنوز دولت فرانسه تصمیمی درباره استفاده از این مخازن استراتژیک نگرفته است.

در این شرایط که دولت متوسل به زور شده اتحادیه‌ها نیز تهدید کرده اند اعتصابات را به دیگر بخش‌های اقتصادی خواهند کشاند.
پنجشنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۳۹
کد مطلب: 34053
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *