۰

دوشیدن ایران به سبک روسیه | نمودار

میز نفت - عبدالله باباخانی از کارشناسان حوزه انرژی با انتشار این نمودار نوشت: ایران تا ۲۰۱۹ روزانه حدود ۵۰۰ هزار بشکه نفت به هند میداد و بعد از تحریم،غیر رسمی حدود ۱۰۰ هزار بشکه. روسیه قبل جنگ حدود ۱۵۰ هزار بشکه به هند میفروخت و بعد از تحریم اروپا حالا به ۱/۱ میلیون بشکه رسانده. حالا به ایران فشار میاورد نفت را سواپ کند و بشکه ای ۲ دلار بگیرد!
به گزارش میز نفت، الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه در امور انرژی تصریح کرد که مقصد بخش عمده صادرات نفت این کشور تقریباً به طور کامل چین و هند بوده و مسکو از این طریق درآمدی قابل مقایسه با آنچه سال ۲۰۲۱ از فروش نفت بدست آورده بود، کسب کرده است.

به گفته وی، روسیه که به دلیل جنگ اوکراین هدف تحریم‌های متعدد غرب به ویژه در بخش انرژی و هیدروکربن‌ها قرار گرفته است، اکنون حدود ۴۵ تا ۵۰ درصد نفت خود را به چین و ۴۰ درصد آن را نیز به هند می‌فروشد.

آقای نواک که با شبکه تلویزیونی راشا۲۴ گفتگو می‌کرد در ادامه یادآور شد که اگر کشورش پیش‌تر حدود ۴۰ تا ۴۵ درصد از کل حجم صادرات نفت و فرآورده های نفتی خود را به اروپا عرضه می کرد، اکنون انتظار می‌رود که این میزان تا پایان سال جاری از ۴ تا ۵ درصد فراتر نرود.

شنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۰۴:۵۶
کد مطلب: 34237
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *