۰

رئیسی: ‌بازدید‌ از ‌‌عسلویه برایم رنج‌آور بود

میز نفت - رئیس جمهور با بیان اینکه بازدید از منطقه عسلویه رنج‌آور بود گفت: یکی اینکه با مشعل‌سوزی از پالایشگاه‌ها و صنایع ثروت کشور در حال هدر رفتن است و می‌تواند این مهم مهار و در تولید انرژی مورد استفاده قرار بگیرد.
رئیسی: ‌بازدید‌ از ‌‌عسلویه برایم رنج‌آور بود
به گزارش میز نفت، سید ابراهیم رئیسی جمعه شب در پایان سفر به استان بوشهر در نشست با خبرنگاران سفر به استان را یک فرصت مغتنم و مهم دانست و اظهار داشت: بررسی مسائل و مشکلات مردم از نزدیک و ارائه راهکارهای لازم برای رفع آنها از اهداف مهم سفرهای استانی است.

وی به مصوبات دور اول سفر هیئت دولت پرداخت و تصریح کرد: مصوبات دور اول سفر دولت در قالب برنامه کوتاه‌مدت، میان مدت و بلند مدت طراحی شد که بودجه لازم برای پیگیری و اجرا تخصیص یافت.

رئیس جمهور اجرای طرح‌های راهسازی و بزرگراه را در اولویت برنامه دولت دانست و بیان کرد: علاوه بر جاده، خط ریلی نیز یکی دیگر از اولویت‌های دولت سیزدهم است که در استان بوشهر پیشرفت 10 درصدی دارد.

رئیسی اعتبار تکمیل خط ریلی بوشهر را یک میلیارد دلار دانست و افزود: یک میلیارد دلار اعتبار خط ریلی بوشهر در این سفر تامین شد و به‌عنوان یکی از مصوبات این سفر است.

وی به اجرایی شدن مصوبات دور اول سفر استانی هیئت دولت به بوشهر پرداخت و خاطر نشان کرد: بیش از 40 درصد از مصوبات دور اول سفر انجام و همین میزان در دست اقدام است و برخی هم مانند خط ریلی محقق نشده که اکنون تامین اعتبار شده و در اولویت قرار گرفته است.

رئیس جمهور اضافه کرد: امید می‌رود با تامین اعتبار لازم برای خط ریلی بوشهر، جهش خوبی برای تکمیل بگیرد.

رئیسی اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: اشتغال جوانان از دغدغه مهم دولت است و حل مشکل اشتغال به ویژه تحصیل کرده‌ها مورد توجه است.

وی از کاهش 7 دهم درصدی نرخ بیکاری در کشور خبر داد و خاطر نشان کرد: نرخ بیکاری از 8.9 درصد به 8.2 درصد در کشور کاهش یافته است و نشان دهند افزایش اشتغال است.

رئیس جمهور با بیان اینکه کارخانه‌های نیمه تعطیل و تعطیل به چرخه فعالیت بازگشته‌اند گفت: کارهایی در حوزه‌های کشاورزی، تولید، صنعتی و دیگر بخش‌ها فعال شده و در استان بوشهر بر اساس گزارش‌ها شاهد کاهش بیکاری هستیم.

رئیسی اولویت اشتغال در استان بوشهر را نیروهای بومی دانست و افزود: افراد بومی استان بوشهر به ویژه افراد تحصیل کرده در اولویت اشتغال قرار دارند.

وی با تاکید بر توجه به اقتصاد دریا محور و فعال شدن اقتصاد گردشگری گفت: استان بوشهر بسیار ظرفیت مهمی در عرصه اقتصاد گردشگری، دیجیتال و شرکت‌های دانش‌بنیان دارد.

رئیس جمهور به کالای ته لنجی و همراه ملوان پرداخت و بیان کرد: مردم مرزنشین و ساحل‌نشین همواره به نوعی صادرات و واردات و داد و ستد به‌صورت سنتی داشته‌اند، که باید این مهم ساماندهی شود این مهم به این معنی نیست که مشکلی برای ملوانان و لنج‌داران ایجاد شود در جلسه با فعالان اقتصادی استان بوشهر تاکید شد که خواسته‌های آنان پیگیری شود.

رئیسی ادامه داد: یکی از خواسته‌های فعالان اقتصادی این است که موضوع ته لنجی از کوله‌بری جدا شود و این خواسته به حقی است و می‌تواند این کار صورت بگیرد.

وی استفاده از تجارت سنتی مرزنشینان را یک ضرورت دانست و تاکید کرد: لنج‌داران و ملوانان ما باید بتوانند از این فرصت برای تامین معیشت خود استفاده کنند و این مهم مورد حمایت قرار می‌گیرد.

رئیس جمهور با بیان اینکه بازدید از منطقه عسلویه رنج‌آور بود گفت: یکی اینکه با مشعل‌سوزی از پالایشگاه‌ها و صنایع ثروت کشور در حال هدر رفتن است و می‌تواند این مهم مهار و در تولید انرژی مورد استفاده قرار بگیرد.

رئیسی افزود: به وزیر نفت دستور داده شد با سرعت برای جلوگیری از هدر رفتن انرژی با همکاری جوانان و شرکت‌های دانش‌بنیان که آمادگی کار کردن دارند تلاش کنند.

وی موضوع آلایندگی را مورد اشاره قرار داد و گفت: این مهم برای ساکنان و مردم مشکل ایجاد می‌کند باید رفع آلودگی در دستور قرار بگیرد.

رئیس جمهور بر توجه مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها و صنایع برای توسعه یافتگی مناطق به ویژه در کنگان و عسلویه تاکید کرد.
شنبه ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۰۲:۰۹
کد مطلب: 35063
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *