۰

صادرات بنزین روسیه کاهش پیدا می‌کند؟

میز نفت - وزیر انرژی روسیه در اظهاراتی تاکید کرد این کشور بنزین کافی برای تامین تقاضای داخلی دارد و احتمال محدود شدن صادرات بنزین را کم اهمیت جلوه داد.
بنزین روسیه | میز نفت
بنزین روسیه | میز نفت
به گزارش میز نفت ، روسیه ماه میلادی گذشته پس از افزایش شدید قیمت عمده فروشی بنزین، به فکر محدود کردن بخشی از صادرات بنزین افتاده بود اما نیکولای شولگینوف، وزیر انرژی روسیه، روز جمعه در مصاحبه با کانال تلویزیونی روسیه ۲۴ گفت: ما درباره محدودیت‌های صادراتی در ارتباط با افزایش قیمت‌ها در بازار عمده فروشی گفت و گو کردیم وگرنه، بازار ما با تولید تامین شده، پالایش نفت و همچنین تولید سوخت‌های موتوری افزایش پیدا کرده است.

روزنامه کومرسانت هفته گذشته به نقل از منابع آگاه گزارش کرده بود با وجود تحریم‌های غربی، شرکت‌های نفتی روسیه صادرات بنزین خود را در فاصله ژانویه تا مه، در مقایسه با مدت مشابه سال ۲۰۲۲ به میزان ۳۷ درصد افزایش دادند.

پس از افزایش شدید قیمت عمده فروشی بنزین در ماه مه و توصیه وزارت انرژی روسیه به شرکت‌های نفتی برای محدود کردن صادرات روزانه بنزین، روسیه در شش روز نخست ژوئن، چهار برابر کمتر از سطح پایان ماه مه بود.

پس از تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه واردات نفت روسیه که از طریق دریا حمل می‌شود، روسیه مسیر صادرات نفت و فرآورده‌های نفتی خود را تغییر داده است. اتحادیه اروپا واردات نفت از روسیه را در اوایل دسامبر سال ۲۰۲۲ ممنوع کرد و تحریم‌ها علیه واردات سوخت از روسیه را از پنجم فوریه سال ۲۰۲۳ به اجرا گذاشت.

بر اساس گزارش اویل پرایس، صادرات بنزین روسیه در سه ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال ۲۰۲۲، افزایش پیدا کرد. روسیه حجم رو به رشدی از سوخت را به مشتریان آفریقایی فروخت. صادرات بنزین روسیه در سه ماهه نخست سال میلادی جاری ۱.۵ میلیون تن ارزیابی شد که در مقایسه با ۱.۳ میلیون تن در مدت مشابه سال ۲۰۲۲، افزایش نشان داد.



منبع : ایسنا 
شنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۱۸
کد مطلب: 35544
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *