۰
نعیمی در ونزوئلا و مکزیک

سفر دوباره به ونزوئلا بعد از 8 سال

همزمان با کاهش قیمت عربستان در بازار امریکا، وزیر نفت عربستان بار سفر به ونزوئلا و مکزیک را بسته است که با توجه به حضور فعال این کشررها در بازار امریکا، موضوع سفر نعیمی به این کشورها با ابهام همراه است.
سفر دوباره به ونزوئلا بعد از  8 سال
به گزارش «ميزنفت»، عربستان در این هفته قیمت نفت خود را در آسیا گران کرد و در مقابل، بهای نفت در بازار امریکا را کاهش داد تا سهم خود را در این بازار افزایش دهد؛ این در شرایطی است که مکزیک و ونزوئلا دو کشور بزرگ نفتی جهان، حجم بزرگی از صادرات نفت خود را به قاره امریکا اختصاص داده اند و کاهش قیمت یکباره نفت عربستان در این منطقه، می تواند دولت های ونزوئلا و مکزیک را تهدید کند.

هر چند که منابع عربستانی دلیل این سفر را حضور علی النعیمی در کنفرانس اقلیمی در قاره امریکا می دانند هفته جاری به ونزوئلا سفر می کند و سپس سفری به مکزیک خواهد داشت.

در همین رابطه یک منبع ونزوئلایی در گفت و گو با رویترز از اظهارنظر درباره این که وزیر نفت عربستان درباره قیمتهای نفت گفتگو خواهد کرد یا خیر، خودداری کرد.

به گفته مقامهای ونزوئلایی، رافائل رامیرز، وزیر امور خارجه ونزوئلا و اسدروبال چاوز، وزیر نفت این کشور نیز برای حضور در این کنفرانس دعوت شده اند.

ونزوئلا به دلیل افت قیمتهای نفت، خواستار برگزاری نشست فوق العاده سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) است، اما عربستان به نظر می رسد که از قیمتهای پایین نفت راضی است.

النعیمی از ماه سپتامبر گذشته که بازارها وارد سراشیبی سقوط نفت بوده اند، درباره قیمتهای این ماده به صورت عمومی سخن نگفته است.

یک منبع عربستانی نیز با تایید سفر النعیمی به ونزوئلا در هفته جاری، به سفر رسمی وی به مکزیک اشاره نکرد.

یک منبع دیپلماتیک و یک منبع دولتی در مکزیک به رویترز گفتند: نعیمی ١٢ تا ١٤ نوامبر (٢١ تا ٢٣ آبانماه) برای حضور در یک رویداد سازمان یافته توسط اتحادیه گاز مکزیک و وزارت انرژی این کشور به شهر آکاپولکو مکزیک سفر می کند.

سخنگوی شرکت پمکس مکزیک اعلام کرد: هیچ نشستی برای دیدار با امیلیو لوزویا، مدیرعامل شرکت نفت مکزیک برنامه ریزی نشده است.

آخرین سفر نعیمی به ونزوئلا سال ٢٠٠٦ و برای حضور در نشست اوپک به میزبانی هوگو چاوز، رئیس جمهوری سابق ونزوئلا بود.
سه شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۵۳
کد مطلب: 3579
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *