۰

کاهش محبوبيت رئيس جمهور ونزوئلا

نتایج یک نظرسنجی در ونزوئلا روز جمعه نشان داد میزان محبوبیت «نیکولاس مادورو» رئیس جمهور این کشور به ۲۲ درصد کاهش پیدا کرده است.
کاهش محبوبيت رئيس جمهور ونزوئلا
به گزارش «ميزنفت»،  این رقم کمترین میزان محبوبیت رئیس جمهور ونزوئلا طی دو سال دوران ریاست جمهوری وی شمرده می شود. مهمترین عامل این کاهش محبوبیت، مشکلات اقتصادی ونزوئلا عنوان شده است. 

«خوزه آنتونیو جیل» مدیر شرکت نظرسنجی «دیتا آنالیز» ونزوئلا در این باره در گفتگو با شبکه های تلویزیونی این کشور گفت: «محبوبیت مادورو به شدت کاهش پیدا کرده است و مردم به دنبال راه حلی برای مشکلات (اقتصادی) هستند.» 

بر اساس آمارهای منتشر شده، ونزوئلا که اکنون با شرایط رکود اقتصادی روبرو است، بدترین عملکرد اقتصادی را در میان سایر کشورهای منطقه نشان داده است. مردم این کشور با کمبود شدید کالاهای مصرفی، از شیر و لبنیات گرفته تا قطعات یدکی ماشین روبرو هستند. تورم سالانه در این کشور نیز به رقم ۶۴ درصد افزایش پیدا کرده است. کاهش بهای جهانی نفت نیز اوضاع اقتصاد ونزوئلا را وخیمتر کرده است. هر بشکه نفت خام این کشور اکنون نزدیک به ۴۷ دلار قیمت دارد. 

مادورو تا کنون بارها «جنگ اقتصادی» آمریکا و سایر دشمنان سیاسی ونزوئلا را عامل افول اقتصاد این کشور معرفی کرده است. این در حالی است که بر اساس نتایج این نظرسنجی، ۶۰ درصد مردم ونزوئلا این استدلال مادورو را نمی پذیرند.
شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۱۸
کد مطلب: 4554
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *