۰

خبر سازمان بازرسی درباره یک فساد نفتی

میز نفت - در نتیجه بررسی‌های صورت گرفته از سوی سازمان بازرسی کل کشور، ۱۱۰ میلیون دلار اضافه پرداختی به یک پیمانکار و نیز ۸ میلیون دلار از محل کاهش مبلغ و اجرای یک قرارداد نفتی، به بیت‌المال بازگشت.
سازمان بازرسی کل کشور | میز نفت
سازمان بازرسی کل کشور | میز نفت
به گزارش میز نفت، رؤسای سازمان‌های بازرسی کل کشور و ثبت اسناد و املاک، ضمن ارائه گزارش‌هایی در زمینه کمک قوه قضاییه به بازگشت وجوه به بیت‌المال و همچنین کمک دستگاه قضا به حوزه مالی و درآمدی دولت، بخشی از اقدامات صورت گرفته اخیر در این حوزه‌ها را بیان کردند.

بازگشت 118 میلیون دلاری به بیت‌المال

ذبیح‌الله خداییان؛ رئیس سازمان بازرسی کل کشور در این باره گفت: اخیراً با ورود سازمان بازرسی به موضوع یکی از قراردادهای مربوط به افزایش تولید نفت در یکی از میادین مشترک، مشخص شد با وجود آنکه پیمانکار به برخی از تعهدات خود عمل نکرده و نتوانسته تولید را به میزانی که در قرارداد وجود داشت افزایش بدهد اما مبلغ قرارداد را دریافت کرده است.

وی افزود: در نتیجه بررسی‌های صورت گرفته از سوی سازمان بازرسی و همکاری مسئولان فعلی شرکت نفت فلات قاره، حدود 110 میلیون و 272 هزار دلار (قریب به پنج هزار و 200 میلیارد تومان) از پیمانکار گرفته شد و به بیت‌المال بازگشت.

بیشتر بخوانید

جزییات تازه از جلوگیری واگذاری غیرقانونی سهام دولت از سوی پتروشیمی باختر

خداییان افزود: همچنین در نتیجه ورود سازمان بازرسی به موضوع قرارداد منعقده در خصوص انجام تعمیرات بخشی از یکی از پالایشگاه‌های کشور، مبلغ و زمان اجرای قرارداد کاهش یافت و از این طریق، حدود 8 میلیون دلار به بیت‌المال بازگشت.

شایان ذکر است؛ هفته گذشته و در پی ورود اثربخش سازمان بازرسی کل کشور به فرآیند واگذاری سهام دولت در پتروشیمی باختر و بازگشت مبلغی بالغ بر 19 هزار میلیارد تومان به بیت‌المال، وزیر نفت با ارسال نامه‌ای به رئیس قوه قضاییه از پیگیری‌های صورت گرفته، قدردانی به عمل آورد.

حسن بابایی، رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک نیز درباره کمک قوه قضاییه به حوزه مالی و درآمدی دولت گفت: با درآمد وصولی 36 هزار میلیارد ریالی طی شش ماه نخست سال جاری، به صورت ماهیانه 600 میلیارد تومان درآمد برای خزانه دولت ایجاد شد.

وی یادآور شد: همچنین در راستای کمک به نظام بانکی کشور، طی 6 ماه نخست سال جاری، بیش از 23 هزار میلیارد تومان وصول معوقات بانکی صورت گرفت که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته 85 درصد افزایش را نشان می‌دهد؛ به عبارتی دیگر، از این طریق به صورت ماهیانه 4 هزار میلیارد تومان به وصول معوقات بانکی کمک شده است.

 
چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۵۷
کد مطلب: 36074
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *